نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 13:44

چه کسانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور کشتی می‌گیرند؟

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور طبق برنامه طی روزهای 22 تا 24 آذر چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در ساری برگزار خواهد شد و کشتی‌گیران مختلفی از سراسر کشور روی تشک برای راه‌یابی به چرخه انتخابی تیم ملی با یکدیگر روی تشک به مبارزه می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور که پیش از این قراربود در سقز برگزار شود، اما بدلیل مشکلات موجود میزبانی به مازندرانی‌ها رسید .

طبق چرخه انتخابی کشتی‌گیران مدال‌آور رقابت‌های جهانی صربستان ۲۰۲۳ و دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو چین و کشتی‌گیرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند از مرحله اول انتخابی تیم‌ملی معاف هستند مگر اینکه خود بخواهند درکنار تیم استانی در قهرمانی کشور کشتی بگیرند.

رحمان عموزاد به واسطه کسب سهمیه المپیک، یونس امامی به واسطه کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی، محمد نخودی به واسطه کسب نشان برنز جهان، حسن یزدانی به واسطه کسب مدال نقره جهان و مدال طلای بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک و امیرحسین زارع به واسطه کسب مدال‌های طلای جهان و بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک و احتمالا کامران قاسم‌پور که وضعیت نامشخصی دارد از جمله کشتی‌گیرانی هستند که طبق چرخه از قهرمانی کشور معاف هستند.

امیر محمد یزدانی اگرچه در مسابقات جهانی به مدال نقره رسید اما چون قصد دارد در وزن المپیکی ۷۴کیلوگرم کشتی بگیرد باید از قهرمانی کشور استارت بزند.کشتی‌گیران مصدوم نیز تنها با تأیید پزشک معتمد فدراسیون، کمیته پزشکی و تأیید کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی در چرخه باقی خواهند ماند. مابقی مدعیان اگر می‌خواهند در چرخه باقی بمانند باید در قالب تیم استانی در میدان قهرمانی کشور حاضر شوند.

برخلاف رقابت‌ها نوجوانان وجوانان تیم‌های مازندران و تهران قهرمان ونایب قهرمان سال گذشته علاوه بر ۱۰ سهمیه، به ترتیب هر کدام ۱۶ و ۱۰ سهمیه مجزا نیز دارند که در مجموع مازندران با ۲۶ و تهران با۳۰ کشتی‌گیر در قهرمانی کشور حاضر خواهند شد.

*رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور-ساری

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور به‌عنوان مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۲۲ لغایت ۲۴ آذرماه در شهر ساری برگزار می‌شود.

محسن کاوه، غلامرضا محمدی، مهدی تقوی و اباذر اسلامی به‌عنوان اعضای کمیته فنی برای حضور در این مسابقات دعوت شدند.

 پایان پیام/۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601138

مهمترین اخبار ایران و جهان: