نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 11:39

آستانه میزبان مجمع بین المللی گفت‌وگوی زنان در صنعت هسته‌ای

مجمع گفت‌وگوی بین‌المللی «زنان قزاقستان و روسیه: انرژی، همکاری برای توسعه پایدار با فناوری پیشرفته» به میزبانی آستانه 27 نوامبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، مجمع گفت‌وگوی بین‌المللی «زنان قزاقستان و روسیه: انرژی، همکاری برای توسعه پایدار با فناوری پیشرفته» به میزبانی آستانه 27 نوامبر برگزار می‌شود.

این رویداد توسط انجمن «جامعه هسته‌ای قزاقستان» و بنیاد حمایت و توسعه ابتکارات زنان «اتحادیه زنان در صنعت هسته‌ای» با حمایت شرکت دولتی «روس اتم» برگزار می‌شود.

این انجمن امکان گفت‌وگوی متخصصان صنایع با فناوری پیشرفته، از جمله کارشناسان «روس اتم»، «گیدروپرس»، «آتومانرگوپرویکت» و سایر سازمان‌های صنعت هسته‌ای روسیه را فراهم می‌آورد.

همچنین نمایندگانی از «مرکز هسته‌ای ملی قزاقستان»، انجمن «کازانرژی»، آژانس «اوزاتم»، شعبه‌های «وینگلوبل» از تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان، دانشگاه المنار تونس (شورای بین‌المللی برای حمایت و توسعه زنان در صنعت و فناوری) و دیگران حضور خواهند داشت.

از نمایندگان شرکت‌های صنعتی و فناوری در روسیه و قزاقستان و همچنین جوامع حرفه‌ای زنان و موسسات علمی برای شرکت در این مجمع دعوت شده است.

در طول این رویداد، شرکت کنندگان بهترین شیوه‌ها را برای ایجاد یک محیط راحت برای توسعه حرفه‌ای زنان متخصص، تحریک فعالیت‌های علمی، جذب نسل جوان به حرفه‌های STEM و همچنین توسعه گفت‌وگوی بین‌المللی در زمینه علمی و فنی ارائه خواهند کرد.

رویداد پیش رو به بستری برای تبادل تجربه بین متخصصان زن در جوامع بین‌المللی هسته‌ای و فناوری پیشرفته در زمینه استفاده از پیشرفت‌های نوآورانه و فناوری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار از جمله فناوری‌های هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585938

مهمترین اخبار ایران و جهان: