نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 12:34

کاشت 100 هزار درخت زیتون به یاد شهدای فلسطینی

رئیس آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از برگزاری پویش «صبح زیتون» خبر داد و گفت: هدف از اجرای پویش مردمی «صبح زیتون» حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مریم مختاری، رئیس آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ظهر امروز در آئین اجرای پویش مردمی «صبح زیتون» در طارم اظهار کرد: کاشت ۱۰۰ هزار درخت زیتون به یاد ۱۰۰ هزار شهید فلسطینی در سطح کشور، باتوجه به فعالیت‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و غزه انجام می‌شود.

رئیس آموزش و ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: پویش سراسری مردمی «صبح زیتون» با اعلام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در استان‌هایی که شرایط کاشت نهال زیتون را دارند اجرا می‌شود که باتوجه به شرایط آب و هوایی استان زنجان و شهرستان طارم کاشت نهال‌ها در طارم انجام شد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای پویش مردمی «صبح زیتون» حمایت از مردم و کودکان مظلوم غزه و فلسطین است که در استان زنجان نیز در راستای این پویش امروز کاشت درختان زیتون با عنوان پویش ۱۰۰ هزر اصله نهال زیتون به یاد 100 هزار شهید غزه در طول ۷۵ سال مقاومتی که مردم فلسطین داشتند آغاز شد.

مختاری با بیان اینکه در اجرای پویش مردمی «صبح زیتون» از دانش آموزان نیز دعوت شده بود زیرا دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه بوده و حضور آن‌ها در این‌گونه برنامه‌ها در شکل‌گیری ذهن و آشنایی آنها با مسائل موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: زیتون نماد کشور فلسطین و نماد صلح و دوستی است و به این دلیل این نهال برای اجرای پویش انتخاب شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587282

مهمترین اخبار ایران و جهان: