نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 08:24

برخورد جدی تعزیرات کرمانشاه با طمع برخی از پزشکان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: برخورد جدی با تخلفات حوزه بهداشت و درمان، یکی از اولویت‌های سال‌جاری تعزیرات است.

قهرمان شاهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص عملکرد این اداره‌کل در حوزه قاچاق کالا و ارز،  اظهار کرد: استان کرمانشاه با ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، لذا یکی از معبرهای قاچاق کالا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تا به حال؛ حدود یک‌هزار و ۸۰۰ پرونده داشتیم که جرایم وصولی آن‌ها بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بحث بهداشت و درمان را یکی از اولویت‌ها مهم در سال ۱۴۰۲خواند و افزود: امسال تعزیرات اختصاصا به بحث تخلفات و زیرمیزی برخی از پزشکان، داروخانه‌ها دندان‌پزشکان، درمانگاه‌ها و... ورود کرده و با درآمدی پزشک و داروخانه‌ای که خارج از عرف و تعرفه قانونی باشد، برخورد جدی خواهد کرد.

وی با اشاره به مواردی از برخوردها در این راستا، اضافه کرد: داروخانه بوده با رای قطعی ۲.۵ میلیارد تومان و پزشک متخصص هم داشتیم که یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شده است.

شاهی در ادامه با بیان اینکه بازرسی از واحد صنفی وظیفه تعزیرات نیست، گفت: با این وجود بعضا رئیس شعبه تعزیرات در گشت‌های مشترک  حضور دارد.

وی با هشدار به واحدهای متخلف، تصریح کرد: جریمه تعزیرات با ۱۰ برابر شدن؛ سنگین و بازدارنده شده که علاوه بر اعمال آن، تعطیلی نیز به دنبال دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598382

مهمترین اخبار ایران و جهان: