نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 17:32

کرملین: ایجاد جایگزین شورای امنیت، به اجماع پیچیده جهانی نیاز دارد

سخنگوی کاخ کرملین امروز درباره پیشنهاد ترکیه برای ایجاد جایگزین شورای امنیت گفت که چنین کاری به توافق بسیار پیچیده بین‌المللی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) به پیشنهاد ترکیه برای ایجاد یک جایگزین جهانی برای شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ما معتقدیم که سیستم سازمان ملل متحد، علی‌رغم ناکارآمدی زیادش در زمینه حیاتی‌ترین موضوعات دستورکار جهانی، تنها مکانیسم بین‌المللی و بدون مناقشه باقی می‌ماند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «سازمان ملل در زمانی به عنوان محصول توافقات بسیار پیچیده و اجماع بسیار پیچیده بین‌المللی ایجاد شد. البته که چنین طرحی که ترکیه پیشنهاد داده نیز حداقل مستلزم همین اجماع است».

پیش از این، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات کاخ ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به ناکارآمدی شورای امنیت در موضوع نوار غزه، پیشنهاد داده بود که برخی سازمان‌های بین‌المللی جدید برای حل بحران‌های جهانی تشکیل شود.

طبق این گزارش، سخنگوی کرملین در ادامه برهه کنونی اوضاع بین‌المللی را «دوره‌ای از تضادهای انتقادی و تغییرات مفهومی در زندگی جهانی» توصیف کرد.

پسکوف در این‌باره اظهار داشت: ««اینکه آیا  در این زمان دشوار، که دوره تضادهای انتقادی و تغییرات مفهومی است، چنین اجماعی [برای تشکیل جایگزین شورای امنیت] ممکن است یا خیر، فقط آینده می‌تواند به این سوال پاسخ دهد».

به نوشته اسپوتنیک، وی در بخش دیگری از صحبت‌های گفت که روسیه در شرایط کنونی شبه جنگی که از سوی غرب تحمیل شده، سیستم ویژه‌ای درباره خروج شرکت‌های غربی از خاک خود اتخاذ کرده است.

بامداد امروز بود که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی به دنبال نابودی تمام مردم نوار غزه هستند، گفت که واشنگتن شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556838

مهمترین اخبار ایران و جهان: