نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 11:39

زنده‌یاد پروانه معصومی نمونه‌ای کامل از یک بانوی هنرمند و متعهد به ارزش‌ها است

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به کارنامه هنری زنده یاد پروانه معصومی، از این هنرمند به عنوان نمونه‌ای کامل از یک بانوی هنرمند و متعهد به ارزش‌ها نام برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین آزادی صبح امروز در آیین بزرگداشت زنده یاد پروانه معصومی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این هنرمند توجه به ارزش‌ها و دوری از مسائلی بود که آفت هنر بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به کارنامه هنری این بانوی فرهیخته از سال 1350 تا 1356 که بازی در 5 فیلم از او به ثبت رسیده است علیرغم مسائلی که در فیلم‌های پیش از انقلاب می توانست دامنگیر هنرمندان زن باشد، شاهد حضور یک بانوی نجیب و باوقار هستیم و این همان وعده ای است که به پدر مرحومشان داده‌اند که کاری نخواهم کرد شما را نارحت کنم.

آزادی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز در کارنامه وزین این بازیگر توانمند که با شایستگی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن دو دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را نیز کسب کرده است شاهد حضور بانویی هستیم که با وقار و عزت یک هنرمند زن اسلامی بیننده را محو تماشای هنرنمایی خود می‌کند.

ایفای نقش‌های ماندگار در فیلم‌هایی چون «گل‌های داودی»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، سریال‌های «امام علی»، «یوسف پیامبر»، «کوچک جنگلی» و ...نمونه‌ای کامل از حضور یک بانوی مسلمان و معتقد به ارزش‌ها را شاهدیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخطئه قراردادن هنرمندان متعهد به حفظ ارزش‌ها تاکید کرد: فشار غالب بر هنرمندان آنان را از داشتن آزادی و حریت منع می‌کند، هنرمند باید برای مردم کار کند ودر اختیار مردم باشد این درحالی است که رانت‌خواران و چپاول‌گران تلاش می‌کنند هنر و کل فضای نخبگانی را در جهت کسب منافع خود در اختیار بگیرند که قطعا با حضور این چنین هنرمندان آزاده و متعهدی در گستره ایران اسلامی راه به جایی نخواهند برد.

نیت قرب الی الله رمزموفقیت زنده یاد «پروانه معصومی» بود

حجت‌الاسلام علی خورشیدی امام جمعه بیجار هم در این مراسم اظهار کرد: پروانه معصومی بانویی هنرآفرین و بازیگری متعهد و انقلابی بود که رمز موفقیت و محبوبیتش نیت قرب الی الله بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچیزی که در مسیر خدا شکل بگیرد ماندگار خواهد بود و رمز ماندگاری زنده یاد پروانه معصومی نیت قرب الی‌الله است.

وی افزود: خوشبختانه در راستای برگزاری آئین گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند متعهد گروسی پروانه معصومی هماهنگی لازم صورت گرفت و خوشبختانه شاهد اجرای مراسم خوبی در شأن این هنرمند متعهد هستیم.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: زنده یاد پروانه معصومی همواره در مسیر ولایت و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشت و به عنوان یک هنرمند متعهد انقلابی و بانویی کارآفرین شناخته شده است.

وی با اشاره به تعهد و قدرشناسی مردمان دیار گروس افزود: مرحومه معصومی همواره در خط امام شهدا و ولایت در حرکت بود و به طور حتم هرکسی که در این مسیر باشد در اذهان ماندگار خواهد بود.

 انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617582

مهمترین اخبار ایران و جهان: