نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 14:33

دستگیری 15 شکارچی غیرمجاز در خاتم

رئیس اداره محیط‌ زیست خاتم از دستگیری 15 شکارچی غیرمجاز طی ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.

حجت تیموری، رئیس اداره محیط زیست خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از دستگیری ۱۵ متخلف و تشکیل ۱۰ پرونده حقوقی و کشف لاشه یک رأس قوچ وحشی، ۱۳ قطعه کبک و یک قطعه هوبره زنده در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این دستاورد طی ۹ ماهه گذشته در استان یزد و شهرستان های خاتم و مروست بدست آمده است.

وی افزود: این کشفیات شامل چهار قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی مجاز، یک قبضه اسلحه پنج تیر ساچمه زنی غیرمجاز و یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان خاتم با بیان این‌که سلاح‌های نامبرده توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان خاتم کشف شده است گفت: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی برای متخلفان شکار پرونده قضایی تشکیل شده است.

تیموری به برخی از آسیب‌های سلاح غیرمجاز به عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد ناامنی در زیستگاه و تحمیل استرس به وحوش که سبب اختلال در زندگی عادی حیات‌وحش می‌شود یکی از پیامدهای منفی شکار است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان خاتم در پایان اذعان کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست اجازه جولان به شکارچیان غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت شهرستان را نخواهد داد.

لذا از تمام شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی، موارد را سریعاً از طریق سامانه ۱۵۴۰ به مسئولین مربوطه اطلاع دهند.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611682

مهمترین اخبار ایران و جهان: