نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 18:12

حل مشکلات فناورانه فوتبال توسط نخبگان عملیاتی‌تر می‌شود

پیرو اعلام آمادگی معاون علمی و فناوری برای رفع مشکلات و مسائل فناورانه حوزه ورزش و فوتبال، نشستی با حضور مدیران معاونت و فدراسیون فوتبال برای تعریف چارچوب همکاری‌های مشترک برگزار شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در پی تأکید روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهوری بر ضرورت استفاده از توانایی‌های علمی کشور و پتانسیل‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حل مسائل اجتماعی از جمله مسائل موجود در ورزش، نشستی با حضور جمعی از معاونان و مدیران معاونت و مدیران فدراسیون فوتبال برای توافق بر روی چارچوب همکاری‌های مشترک برگزار شد.

در این نشست که با حضور مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، محمودی لموکی، معاون حقوقی و مجلس معاونت علمی، ابراهیمی، سرپرست مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در محل فدراسیون برگزار شد، طرفین بر همکاری مشترک در زمینه فوتبال تأکید کردند.

در این جلسه مدیران فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کردند که از توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزشکاران استفاده کرده و زمینه را برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه و حل مسائل موجود فراهم کنند.

مدیران معاونت علمی نیز اعلام کردند که بسیاری از گره‌هایی که در مسائل اجتماعی از جمله فوتبال وجود دارد به دست فناوران و نوآوران کشور قابل گشایش است و معاونت علمی آماده است وفق دستور معاون علمی رئیس جمهور در این زمینه اقدام کند.

در این نشست مقرر شد کمیته مشترکی برای آغاز همکاری‌های مشترک و  پیگیری آن تشکیل شود و زمینه را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مورد نیاز فدراسیون از جمله چمن هیبرید، لباس‌های ورزشی نوین، کمک‌داور ویدیویی و ... فراهم کند.

گفتنی است، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری اخیرا در مصاحبه‌ای از توانمندی فناوران داخلی برای ساخت تجهیزات مورد استفاده در دنیای ورزش از جمله چمن و کمک‌داور ویدئویی خبر داده بود و سپس گفته بود: «در حاشیه تماشای بازی ایران-اردن، برای ساخت کمک داور ویدئویی و چمن ورزشگاه آزادی در شرکت‌های دانش بنیان رسما اعلام آمادگی کردیم.
برای کشوری که توان تصویربرداری ماهواره‌ای دارد ساخت کمک داور ویدئویی دشوار نیست! با همراهی وزارت ورزش ظرف مدت ۶ماه می‌توان این مشکلات را برطرف کنند.».

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555682

مهمترین اخبار ایران و جهان: