نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 15:04

افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در مازندران با حمایت دولت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید ۱۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی استراتژیک به صورت تضمینی در استان، گفت: دولت سیزدهم با افزایش نرخ خرید تضمینی درحالی موفق به افزایش میزان کشت محصولات اساسی و راهبردی مورد نیاز کشور شده که جهان با بحران غلات مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد ظهر امروز دوشنبه چهارم دی ماه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات این اداره‌کل با اشاره به خرید ۱۴۰هزار تن محصولات کشاورزی استراتژیک به صورت تضمینی در استان، گفت: دولت سیزدهم با افزایش نرخ خرید تضمینی و اعلام ‌به‌موقع آن، درحالی موفق به افزایش میزان کشت محصولات اساسی و راهبردی مورد نیاز کشور شده که جهان با بحران غلات مواجه است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و با اجرای طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال‌جاری ۱۱۸هزار تن گندم، ۱۱هزار و ۷۰۰تن برنج پرمحصول، ۲هزار و ۹۳۰ تن سویا و ۹هزار و ۱۳۰ تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: در سال‌جاری مجموعا ۲۵هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به حساب کشاورزان استان واریز شد.

وفائی‌نژاد با اعلام رضایت‌مندی از میزان ذخیره استراتژیک گندم در استان، اظهار کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران حدود ۱۳۰هزار تن است که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک تا اردیبهشت ۱۴۰۳ برای مصرف استان کفایت می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: در ۹ماهه سال‌جاری بیش از ۴۲۳ هزار تن گندم از طریق خرید تضمینی داخل استان، خرید تضمینی سایر استان‌ها و گندم‌های وارداتی برای مصرف استان تامین شد.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: در سال جاری همزمان با افزایش خرید گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته، حدود ۷۵هزارتن گندم با استفاده از خطوط ریلی و حدود ۱۲۰هزارتن نیز از طریق حمل جاده‌ای از محل خرید تضمینی گندم در سایر استان‌ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای گندم‌های وارده به استان، یادآور شد: بیش از ۸۲درصد گندم‌های وارده شامل گندم‌های وارداتی و خرید تضمینی استان‌های گلستان، خوزستان، هرمزگان و لرستان بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615538

مهمترین اخبار ایران و جهان: