نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 12:48

مشاور ارشد بایدن به قطر و فلسطین اشغالی می‌رود

در ادامه سفرهای دوره‌ای مقام‌های آمریکایی در پی درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و غزه، این بار مشاور ارشد جو بایدن در امور خاورمیانه برای گفت‌وگو درباره آزادی اسرای در دست حماس، به قطر و فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه قرار است این هفته راهی فلسطین اشغالی، قطر و چند کشور دیگر منطقه در تلاش برای گفت‌وگو درباره راه‌های آزادسازی «گروگان‌ها»ی در دست حماس شود. قطر در تلاش برای میانجیگری به منظور آزادی اسراست. 

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «آکسیوس» تایید کردند «برت مک‌گورک» قرار است به منطقه سفر کند. این مقام‌ها به آکسیوس گفتند مک‌گورک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم و سایر مقام‌های امنیتی تل‌آویو دیدار خواهد کرد. این منابع گفتند انتظار می‌رود مقام دولت بایدن به عربستان سعودی و اردن هم سفر کند. 

این مقام‌ها گفتند یکی از ایده‌هایی که در حال بحث است، احتمال تضمین آزادی حدود ۸۰ زن و کودک در مقابل آزادی زنان و کودکان فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی است. مقام‌های اسرائیلی گفتند توافق پیشنهاد شده همچنین شامل ورود سوخت به نوار غزه می‌شود.

طبق گزارش‌ها، حماس ۲۴۰ اسیر در اختیار دارد که در پی عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده‌اند. کابینه نتانیاهو برای آزاد کردن این افراد تحت فشار داخلی قرار دارد. هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو، خواستار آزادی اُسرای صهیونیست در نوار غزه شدند.

حماس برای آزاد کردن همه اسرایی که مستقیماً جزو نظامیان اسرائیل نیستند خواستار ایجاد وقفه در جنگ، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، سوخت برای بیمارستان‌ها و آزادسازی زنان و کودکان از زندان‌های اسرائیل شده است. 

 شبکه سعودی «العربیه» شنبه مدعی شد توافقی بر سر تبادل اسرا میان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی صورت گرفته و توضیح داد: «بر سر آزادی اسرای زن و کودک از سوی اسرائیل به‌ ازای آزادی ۱۰۰ نفر از اسرای زن در نزد حماس توافق شده است».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570338

مهمترین اخبار ایران و جهان: