نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 14:44

استان‌ها اختیاری در زمینه مولد‌سازی ندارند

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه مولد سازی بسیاری از اختیارات از مدیران استانی گرفته شد، گفت: من می‌گویم که در این طرح قرار نیست چوب حراج به اموال دولتی زده شود بلکه هدف تبدیل موجودی به احسن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، کنترل نقدینگی و تورم را از اقدامات قابل توجه اقتصادی دولت اعلام و اظهار کرد: نتیجه این اقدامات که اغلب یک شبه ایجاد و رفع آن تدبیر زیادی لازم دارد در آینده مشخص می‌شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه ساختارهای اقتصادی مبتنی بر نفت در گذشته شکل گرفته است، افزود: مواجهه ما با این ساختارها با انرژی مضاعف انجام می‌شود و تغییر ساختار امور را تسهیل خواهد کرد.
وی لحاظ نشدن دغدغه حکمرانان محلی را در تصمیم‌گیری‌های مرکزی مورد تاکید قرار داد و افزود: تصمیم‌گیری ستادی ۸۵ درصدی برای بودجه بیانگر عمودی اداره شدن کشور است که باید برای آن فکر شده و تغییری در آن ایجاد شود.
افشارچی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در تخصیص بودجه در مرکز دست مدیران بومی را بسته، چرا که در نهایت مدیر بومی بهتر از دیگران در مورد نیازهای استانی خود آگاه است و از طرف دیگر این نوع مدیریت نفوذ و لابی را هم در مدیریت مالی محتمل می‌کند.
استاندار زنجان عدم تزریق مازاد مالیاتی به استان‌ها را متذکر شد و گفت: این اقدامات انگیزه را از مدیرانی که همه تلاش خود را برای افزایش درآمدها انجام می‌دهند، می‌گیرد چرا که در نهایت بهره‌مندی عاید استان نمی‌شود.
وی تاکید کرد: اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه هم از اقداماتی است که با تغییر شاخص‌ها آسیب زننده است، کما اینکه نمونه‌های استانی آن در زنجان وجود دارد.
افشارچی با بیان اینکه در حوزه مولد سازی هم بسیاری از اختیارات از مدیران استانی گرفته شد، ادامه داد: من می‌گویم که در این طرح قرار نیست چوب حراج به اموال دولتی زده شود بلکه هدف تبدیل موجودی به احسن است.
استاندار زنجان با بیان اینکه در بخش بانکی سیاست بالادستی‌ها در مرحله اجرایی در استان‌ها و شعبه‌ها پاسخگو نیست، ادامه داد: در این میان هر چند برخی از مدیران ریسک می‌کنند.
وی تاکید کرد: افزایش اختیارات مدیران استانی ضمن کمک به چرخش اقتصادی کشور، ناکارآمدی‌ها را هم کاهش می‌دهد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597038

مهمترین اخبار ایران و جهان: