نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 09:47

کتیبه‌های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می‌شود

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت مستندنگاری کتیبه‌های گورستان تاریخی جوی هرهر یزد، گفت: عملیات بهسازی مجموعه مذهبی جوی هرهر طی سه فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا نقوی، ضمن ابراز خشنودی از آغاز مرمت و بازآفرینی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر در این شهر میراث جهانی، بر ارزشمند بودن هر یک از این کتیبه‌ها و مستندنگاری مجموعه تاکید کرد.

وی افزود: بحث مستندنگاری و پژوهش‌های آن به صورت تفاهم نامه میان پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد منعقد خواهد شد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: در نظر دارد طرح بهسازی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر را طی سه فاز اجرایی کند.

نقوی تصریح کرد: در فاز نخست این طرح که از ابتدای شهریورماه آغاز شده، بهسازی رواق‌ها و آشکارسازی قبور و استحکام بخشی دیوارهای اصلی در حال انجام است.

وی بیان کرد: قرار است با بهره‌گیری از تجربیات گورستان تاریخی تخته فولاد اصفهان، دانشنامه جوی هرهر و معرفی شخصیت‌های مدفون شده در این محل با تولید محتواها و تدوین زندگینامه علما انجام شود.

شهرداری بافت تاریخی یزد در تلاش است که مجموعه جوی هرهر را با آشکارسازی فضاهای بیرونی خیابان و در اختیار مردم قرار دادن آن به عنوان فضای شهری، به عنوان حلقه اتصال گردشگری معنوی یزد معرفی کند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562738

مهمترین اخبار ایران و جهان: