نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 09:35

مشارکت زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان، از مشارکت بیش از ۳۶ هزار و پانصد نفر در پویش ملی سلامت تا ۲۷ آذرماه در شهرستان زبرخان که بالاتر از میانگین کشوری است خبر داد.

 حامد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، با بیان اینکه در جهان یکی از ۴ علت اصلی مرگ در بین بیماری‌های غیرواگیر مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی با ۱۹ میلیون مرگ در سال است، اظهار کرد: پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلامت زبرخان افزود: یکی از ۴ علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماری‌های کلیوی با ۳ میلیون مرگ در سال است.

وی با اشاره به اینکه، دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند و سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می کند، تصریح کرد: دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماری‌ها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

 سلیمانی با تشریح اینکه پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در راستای پیشگیری محوری از این بیماری‌ها در سطح جامعه، تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، و از آغاز پویش تا ۲۷ آذر ماه، قریب به ۷۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان زبرخان غربالگری شدند، اضافه کرد: این در حالی است که میزان مشارکت در رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نزدیک به ۶۵ درصد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608938

مهمترین اخبار ایران و جهان: