نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 06:30

ژنرال اوکراینی: ارتش روسیه عملیات تهاجمی خود را در چند جبهه تشدید کرده‌ است

یک ژنرال اوکراینی روز سه شنبه برتری نیروهای مسلح روسیه در مناطق نبرد را اذعان کرد و گفت، نیروهای اوکراینی مجبورند با برتری روسیه در تسلیحات و پرسنل مقابله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «آلکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی اوکراین روزسه شنبه فاش کرد که نیروهای  روسیه عملیات تهاجمی خود را در چندین جبهه، تشدید کرده‌اند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» ژنرال سیرسکی گفت که جبهه «باخموت» محل ویژه ای برای فعالیت روسیه است. سیرسکی خاطرنشان کرد که ارتش روسیه برای دستیابی به اهداف خود، نیروهای هوابرد، پیاده نظام را برای عملیات تهاجمی  در این جبهه مستقر کرده است.

این فرمانده نظامی اوکراین افزود که هدف ارتش روسیه رسیدن به مرزهای استان دونتسک است. به گفته ژنرال سیرسکی، عملیات جنگی در جبهه «سیورسک» ادامه دارد.

سیرسکی با اذعان به وضعیت چالش برانگیز موجود گفت که نیروهای اوکراینی مجبورند با برتری روسیه در تسلیحات و پرسنل مقابله کنند.

 وی افزود:«استراتژیست‌های اوکراین از این نابرابری آگاه هستند و به طور مستمر اوضاع را رصد ، اقدامات و نیروهای روس را تجزیه و تحلیل می‌کنند.»

سرتیپ ترناوسکی، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین نیز گفت: «در مورد مهمات، به ویژه گلوله‌های ۱۲۲ و ۱۵۲ میلی‌متری مشکلاتی وجود دارد. امروزه، این مشکلات در کل خط مقدم وجود دارد.»

این فرمانده ارتش اوکراین اظهار داشت:«حجم مهماتی که امروز داریم، با توجه به نیازهایمان، کافی نیست.»

یک مقام غربی اخیرا گفت که صنایع نظامی روسیه ممکن است بتواند تولید خود را در چند سال آینده به ۲ میلیون گلوله در سال افزایش دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610082

مهمترین اخبار ایران و جهان: