نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 18:03

آخرین وضعیت پروژه‌های شستا در لرستان

معاون پشتیبانی شستا وضعیت پروژه‌های فعال این شرکت سرمایه‌گذاری را در استان لرستان تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی نوروزیان عصر امروز در جلسه پیشنهادات سفر وزیر کار به لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه داروسازی اکسیر لرستان جزو پنج شرکت داروسازی بزرگ کشور و یکی از ظرفیت‌های توسعه‌‌ای خوب استان لرستان است، اظهار کرد: رقمی معادل ۳۵۰ میلیارد تومان برای تولید داروی وی اف اس(نوعی داروی تزریقی) در شرکت داروسازی اکسیر نیاز است.

وی بیان کرد: ساخت خط داروی جدید حدود ۲ سال زمان نیاز دارد، با راه‌اندازی این خط اشتغال ۵۰ نفری ایجاد می‌شود.

به گفته معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا، پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت داروسازی زاگرس برای تولید واکسن‌های دام و طیور مطرح شده که برآورد ریالی این طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، دوره ساخت این پروژه ۲ ساله و اشتغال‌ زایی آن ۱۵۰ نفر است.

نوروزیان با اشاره به راه اندازی فاز نخست دامداری دلفان با یک هزار راس دام گفت: با اجرای فاز دوم این دامداری، یک هزار راس دام به ظرفیت آن افزوده می‌شود، اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم ۱۵۰ میلیارد تومان است، با تکمیل فاز دوم که یک سال زمان نیاز دارد زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت شستا به محدودیت‌های نظام بانکی واقف است و به همین جهت به سراغ بازار سرمایه رفته است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از تسهیلات تبصره ۱۸ برای دامداری دلفان کمک‌های لازم صورت گیرد، چرا که این دامداری ظرفیت چهار هزار راس را دارد.

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا با اشاره به اینکه فاز نخست شرکت دام زاگرس بروجرد در حال تولید شیرخشک است، گفت: برای فاز دوم این طرح که کره و صنایع وابسته است، حدود ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که در صورت تکمیل ۳۰ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

نوروزیان در خصوص پروژه لاستیک سازی بارز الیگودرز نیز توضیح داد: این پروژه از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال پیشرفت است و شرکت شستا این پروژه را مدیریت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به افزایش سرمایه نیاز داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق توسعه ملی قول مساعدت گرفته شد، گفت: تسهیلات ارزی برای خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه هم تامین و این تجهیزات از طریق خارج کشور تامین شده است.

معاون پشتیبانی و تامین منابع مالی شستا در خصوص پروژه آهک دورود عنوان کرد: برای این طرح تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کارهای اولیه دریافت مجوز و زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح نیز انجام شده و برای بهره برداری کامل از این طرح حدود ۲۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604082

مهمترین اخبار ایران و جهان: