نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 20:17

ضرورت کاهش هزینه های کاردرمانی و توانبخشی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بر ضرورت کاهش هزینه های کاردرمانی و توانبخشی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه توجه به کاردرمانی در بحث سالمندی یکی از ضروریات امروز جامعه است گفت: کاردرمانی یکی از رشته ها و حرفه های مهم در نظام سلامت برای جامعه و مردم است، این رشته با هدف به حداکثر رساندن استقلال و مشارکت فرد در جامعه در حال خدمت رسانی به طیف وسیعی از افراد با انواع اختلالات جسمی، ذهنی و روانی اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه توجه به نکات خاصی در این زمینه بسیار کمک کننده است، افزود: باید بتوان فارغ التحصیلان توانمندی را در این حوزه تحویل جامعه دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه کاردرمانی در نظام سلامت، با رویکردهای نوین از جمله تکنولوژی توانبخشی و فن آوری های به روز در خط اول توانبخشی پس از افدمات پزشکی اولیه قراردارد و با پرورش کارشناسان بالینی و اعضا هیات علمی مجرب گام های ارزشمندی درجهت خدمت به جامعه هدف بر می دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه کاردرمانی نگین نظام توانبخشی کشور است گفت: پوشش 6 کد خدمتی کاردرمانی با تعرفه 70 درصد با توجه به نوع مالکیت (خصوصی، دولتی، خیریه و عمومی غیردولتی) برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، پوشش 2 کد خدمتی کاردرمانی برای افراد دارای اتیسم، پوشش خدمات کاردرمانی از محل صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر شامل بیماری های (اس ام ای، بال پروانه ای، ام اس، بیماری های متابولیک، سرطان، سکته مغزی، ضایعه نخاعی، بیماری های مزمن روانی، موکوپلی ساکاریدوز، اتیسم و دیستروفی دوشن) از اقدامات بیمه سلامت در این حوزه است.

 وی گفت: باید بتوان هزینه های مربوط به کاردرمانی و توانبخشی را تا حد ممکن برای مردم کاهش داده و خدمات بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

ناصحی افزود: درحال حاضر 321 مرکز کاردرمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550638

مهمترین اخبار ایران و جهان: