نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 18:37

فوت ۳۵ نفر در تصادفات جاده ای در تایباد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماتداری تایباد گفت: در هشت ماهه امسال، متاسفانه ۳۵ نفر در تصادفات جاده ای در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا قیاسی امروز در جلسه آموزشی دهیاران با حضور کارشناسان پلیس راه اظهار کرد: متاسفانه در هشت ماهه امسال، تعداد ۳۵ نفر در تصادفات جاده ای در سطح شهرستان تایباد جان خود را از دست داده اند؛ درحالکیه که مجموع جانباختگان تصادفات در سال ۱۴۰۱، فقط ۲۷ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، تعداد ۱۳۰ نفر در تصادفات مجروح شده اند که این آمار تصادفات منجر به مجروحیت، نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد ادامه داد: تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون به مقصد مرز دوغارون و ۲۰۰ دستگاه خودروی باربری به مقصد معادن، جاده های شهری و روستایی این شهرستان را مستعد حوادث جاده ای و ترافیکی می کنند.

قیاسی بیان کرد: همچنین خطای انسانی، دوطرفه بودن اغلب مسیرها و کیفیت خودروها از دیگر عوامل و دلایل افزایش آمار جانباختگان و مجروحان در تصادفات است و در ایام برداشت زعفران، حجم تصادفات به بیشترین حالت خود می رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: گشت های پلیس راه همواره درحال انجام است و خودروهای عمرانی دهیاری ها در ورودی و خروجی روستاها مستقر می شوند؛ اما با این حال، آمار حوادث و تصادفات بالاست.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد اضافه کرد: این شهرستان ۴۸۶ کیلومتر راه شهری، روستایی، مرزی و بزرگراه دارد که به غیر از محور تایباد-مرز دوغارون و تایباد تا روستای ارزنچه علیا، بقیه به صورت دوطرفه یا تک بانده هستند.

قیاسی خاطرنشان کرد: پروژه دوبانده سازی محور تایباد-تربت جام که بیشتر حجم ترددها را دارد، به کندی انجام می شود و انتظار می رود هرچه سریعتر به اتمام برسد.

جاده ها و خودروها کیفیت مناسبی ندارند

در ادامه، رئیس پلیس راه تایباد اظهار کرد: عدم کیفیت مناسب راه ها و همچنین خودروها، به ویژه خودروهای داخلی، باعث آسیب مردم در تصادفات جاده ای می شود.

سرهنگ حسین عبدی افزود: در سزح شهرستان تایباد، بیشترین حجم تصادفات در محور تایباد-تربت جام اتفاق می افتد که علت آن دوطرفه بودن بخش بزرگی از این جاده است.

وی ادامه داد: جاده های اصلی، مهمترین دغدغه پلیس راه می باشد که علاوه بر دوطرفه بودن اکثر محورها، خط کشی جاده ها، علائم گذاری و عدم روشنایی در تقاطع روستایی بر کیفیت محورهای مواصلاتی شهرستان تاثیرگذار است.

رئیس پلیس راه تایباد بیان کرد: برخلاف افزایش آمار تصادفات در جاده های اصلی، میزان حوادث و تصادفات در محورهای فرعی و روستایی کاهشی بوده است که خوشبختانه تاکنون تصادف فوتی در این محورها رخ نداده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579082

مهمترین اخبار ایران و جهان: