نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 10:02

احتمال وقوع سیلاب و آماده باش کامل در گلستان

استاندار گلستان گفت: با توجه به صدور اخطاریه هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب، تمامی مدیران و نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران استان گلستان تا اطلاع ثانوی در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه‌های مرتبط در اقدامات و فعالیت‌ها تصریح کرد: احتمال سیلاب در محورهای ناهارخوران و توسکستان وجود دارد که محدود کردن ترددها ضروری است و البته با همراهی شهرداری گرگان، ماشین آلات برای امداد رسانی احتمالی به روستای زیارت آمادگی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی هواشناسی، سه تا ۶ ساعت قبل از شدت بارش‌ها راهداری تردد در مسیر توسکستان، درازنو را محدود و یا مسدود کند.

استاندار گلستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر آمادگی کامل برای امدادرسانی احتمالی در بروز سیلاب را دارد و همچنین در مسیرهای احتمالی شناسایی مادران باردار، بیماران خاص صورت گرفته که در صورت نیاز خدمت رسانی می‌شود.

زنگانه ادامه داد: در محدوده شرق استان نیز فرمانداران نسبت به مخاطرات احتمالی سیلاب هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی توجه داشته باشند که از دوشنبه تا چهارشنبه فعالیت‌های دریایی ممنوع خواهد بود.

وی گفت: بنده در مدت زمان بحران پیش رو در استان خواهم بود و تمام مدیران مرتبط نیز در استان حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است، بر اساس پیش بینی هواشناسی استان در روز دوشنبه گاهی وزش شدید باد گرم و در روز سه شنبه با بارش‌های شدید مواجه است و از این جهت وضعیت هشدار نارنجی صادر گردیده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578338

مهمترین اخبار ایران و جهان: