نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 12:38

مجتمع‌های تخصصی اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای کوچک کشور ایجاد می‌شود

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: شهرک‌ها، نواحی و مجتمع‌های تخصصی برای اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای کوچک کشور ایجاد می‌شود.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: قانون بسیار خوبی برای اشتغال روستاییان و ساکنان شهرهای کوچک تصویب شد که بر اساس آن، دولت موظف شده است تا نواحی صنعتی را به داخل شهرهای کوچک و روستاها ببرد؛ حتی اگر در حریم روستا باشد.

وی تصریح کرد: اجرای این قانون سبب می‌شود تا مردم برای اشتغال مجبور به مهاجرت نشوند؛ بلکه اشتغال را در محل زندگی خود تجربه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: این طرح البته از ۲.۵ سال قبل در دامغان آغاز شده است و امروز در حال اجراست.

علیزاده‌برمی گفت: نواحی صنعتی تویه‌دروار، فرات، معلمان، امروان و دامن‌کوه در شهریتان دامغان مصوب شده و آماده به کار هستند.

وی افزود: کارهای اجرایی این نواحی صنعتی آغاز شده است و به مردم دامغان خدمت ارائه خواهند داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید مجلس، قرار است در پنج سال آینده، اتفاقی در سراسر کشور بیفتد که ۲.۵ سال قبل در دامغان آغاز شده است.

علیزاده‌برمی گفت: وزارت صنعت‌، معدن و تجارت مجاز است حسب مورد با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در چارچوب طرح جامع شهری و هادی روستایی نسبت به ایجاد شهرک‌ها، نواحی و مجتمع‌های تخصصی اقدام کند.

وی ادامه داد: این شهرک‌ها و مجتمع‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، صنایع خلاق، صنایع دستی و صنفی تولیدی و خدماتی در داخل حریم و محدوده شهری و روستایی ایجاد می‌شوند.

پایان پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546238

مهمترین اخبار ایران و جهان: