نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 11:59

کاهش ۱۳ درصدی سرقت و کشف ۳۳۰۷ اسلحه در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با اعلام اینکه نرخ وقوع سرعت در این استان نسبت به میانگین کشور کمتر است، از کشف ۹ تن و ۳۴۴ کیلوگرم مواد مخدر و ۳ هزار و ۳۰۷ قبضه سلاح در لرستان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار یحیی الهی صبح امروز در افتتاح دوره تخصصی رشد و تعالی معنوی و بصیرتی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتطامی لرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این دوره سالانه در سه سطح به مدت چهار روز در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این دوره ثمرات خوبی برای پلیس در تراز انقلاب اسلامی داشته و موارد اجرایی آن در سطح کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت داخلی در حوزه‌های مختلف به مجموعه انتطامی واگذار شده است و امنیت نسبی و خوبی در استان شاهد هستیم، افزود: در راستای برقراری امنیت در سطوح مختلف ۱۲ هزار و ۵۵۳ طرح محلی و منطقه‌ای در استان برگزار شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه آمار سرقت نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است، گفت: آمار سرقت مسلحانه و خشن در استان ۴۴ درصد کاهش داشته و کشف سرقت نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

الهی، بیان کرد: کشف به وقوع سرقت در هشت ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، برنامه ما برای سال آینده ۶۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۱۱ سارق از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده‌اند، گفت: همچنین ظرف این مدت ۱۶۴ مال‌خر، ۸۸ باند سارق و حرفه‌ای که متشکل از ۲۱۹ سارق بود، دستگیر شد.

به گفته فرماندهی انتظامی لرستان از ۸۸ باند سارق و حرفه‌ای ۸۱۰ فقره سرقت کشف شد.

الهی با اشاره به کشف وسایط نقلیه در حوزه استان، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۶۵ دستگاه وسیله نقلیه شامل ۵۴۷ خودرو و ۶۱۸ موتور کشف شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ وقوع سرقت استان نسبت به کشور پایین تر است، گفت: در کشور در هر یکصد هزار نفر ۱۲۰۲ سرقت داریم اما در لرستان این رقم ۷۹۰ سرقت بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان به حوزه کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ۹ تن و ۳۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر ظرف هشت ماهه گذشته کشف شد، ۲۷ باند توزیع کننده مواد مخدر به صورت کلان شناسایی شد، همچنین ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر دستگیر شد که ۲۷۰ نفر آنها قاچاقچی، ۲۰۲۵ خرده فروش و ۷۶۳۰ معتاد متجاهر بوده است.

الهی با اشاره به اینکه تعداد متجاهر استان ۲۵۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: دستگیری ۷۶۳۰ معتاد متجاهر یعنی هر معتاد متجاهر چند بار دستگیر شده است

وی با اشاره به اینکه موضوع و چالش معتادان معتاد متجاهر نبود جایی برای نگهداری این افراد است، تاکید کرد: اگر دستگاه متولی برای نگهداری معتادان متجاهر پای کار باشد ظرف یک هفته تمام معتادین متجاهر را جمع‌آوری می‌کنیم، زیرا ۵۰ درصد سرقت‌های خرد توسط این افراد انجام می‌شود.

 فرمانده انتظامی لرستان به کشف ۳ هزار و ۳۰۷ قبضه سلاح از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از سلاح‌های کشف شده جنگی بود، در حوزه کشف سلاح جنگی ۸ درصد رشد داشته‌ایم.

الهی با اشاره به اینکه ۱۹ باند قاچاق سلاح در استان شناسایی و رصد شده است، افزود: لرستان در برخورد سلاح رتبه اول را در کشور دارد.

وی به میزان کشف قاچاق کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۷۶۶ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، کشف قاچاق کالا ۷۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته فرمانده انتظامی لرستان ظرف این مدت ۱۲۲۵ خودرو توقیف شده، همچنین ۳۸۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف شده است.

 الهی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش سابقه دار و گردن کش نیز توضیح داد: در این رابطه یک قرارگاه مشترک تشکیل دادیم که منجر به دستگیری ۳۲۷ نفر شد، ۵۵ درصد افزایش برخورد با اراذل نامدار را داشتیم.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه اول امسال ۳۲۰ عامل تیراندازی در استان دستگیر شد، گفت: با کاهش ۱۳ درصدی تیراندازی در استان مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی لرستان در خصوص آمار تصادفات نیز توضیح داد: در مجموع کاهش ۱۰ درصدی آمار تصادفات در استان را داشتیم، در بحث جرحی ۲۶ درصد و در تصادفات فوتی ۶ درصد کاهش را شاهد بودیم.

الهی به جرائم فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: وقوع جرم در فضای مجازی ظرف هشت ماهه گذشته ۱۱۳۸ فقره که ۱۱۲۶ با اقدامات پلیس فتی کشف شد، ۸۸۴ نفر از افرادی که در فضای مجازی تخلف کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته وی ظرف این مدت ۳۸۲ سایت معاند، ۳ هزار و ۱۵۹ سایت و اکانت متخلف و ۴۰۸ سایت و اکانت که تشویش اذهان عمومی کرده بودند، شناسایی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590938

مهمترین اخبار ایران و جهان: