نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 12:18

گسیل سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی به سمت اراضی اشغالی

یک مقام دفاعی آمریکایی از ارسال گسترده کمک‌های آمریکا به تل آویو در قالب سامانه‌های پدافند هوایی و دیگر مهمات خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که ارتش این کشور در حال افزایش تدارکات جدید دفاع هوایی، مهمات و ارسال سایر کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که هدف از این ارسال گسترده کمک‌های نظامی این است که این رژیم بتواند به حمله بی‌سابقه حماس به سرزمین‌های اشغالی را پاسخ دهد.

این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، به خبرنگاران پنتاگون گفته است، هواپیماهای نظامی به سمت تل‌آویو پرواز کرده‌اند و آمریکا همچنان در حال افزایش حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی است.

به گفته این مقام، تماس مستمر بین آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی جهت اطلاع از نیازهای جنگی این رژیم و حمایت فوری از آن از جانب آمریکا برقرار است.

ایالات متحده آمریکا هنوز جزئیات درخواست رژیم صهیونیستی برای دریافت کمک‌های امنیتی را اعلام نکرده است اما این مقام دفاعی ایالات متحده آمریکا گفته است که واشنگتن، در حمال تماس با صنایع دفاعی این کشور برای تسریع در تامین نیازهای رژیم صهیونیستی و بررسی ذخایر ارتش خود ایالات متحده جهت کمک به پر کردن شکاف ها و کمبودهای رژیم صهیونیستی در زمینه نظامی و دفاعی است.

این مقام امریکایی نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده نتواند به صورت همزمان نیازهای نظامی رژیم صهیونیتسی و همچنین اوکراین را تامین و با مشکل مواجه شود را رد کرد و گفت: «آمریکا می‌تواند به حمایت خود از اوکراین،اسرائیل و دیگر نقاط جهان ادامه دهد» .

رئیس جمهور آمریکا مرگ 11 شهروند آمریکایی در میان کشته شدگان رژیم صهیونیستی را تأیید کرده و این احتمال را داده که شاید برخی از اسیران نزد حماس، شهروندان آمریکایی باشند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533682

مهمترین اخبار ایران و جهان: