نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 18:36

کودکان برای رسیدن به قله باید استعدادهای خود را بشناسند

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه فقط به دنبال اکران فیلم‌ها در جشنواره فیلم کودکان ونوجوانان نیستیم گفت: کودکان برای رسیدن به قله باید با هدف‌گذاری صحیح از استعدادهایشان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان کمال حیدری، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران با اشاره به هم‌افزایی شهرداری اصفهان و برگزارکنندگان سی و پنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اظهار کرد: حدود هزار نفر دست به دست هم دادند تا تعامل شهرداری و بنیاد سینمایی فارابی ایجاد شود و همه این کار را متعلق به خودشان و بعنوان یک کار ملی می‌دانند تا بتوانند فضایی زیبا ایجاد کنند در صدد هستیم که یک هفته شاد و کودکانه در کل ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما فقط به دنبال اکران فیلم‌ها نیستیم هرچند این وظیفه اصلی جشنواره است و امیدوارم بتوانیم با این تعامل، خاطرات خوشی را برای داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان رقم بزنیم.

حیدری درخصوص فعالیت داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره تصریح کرد: حدود ۹۰۰ نفر داور کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره حضور دارند که خیلی زیبا فیلم‌ها را نقد می‌کنند. روز گذشته یکی از خبرنگاران نوجوان و یک‌ داور کودک برای ارائه گزارش در شورای شهر حاضر شدند و گزارش نقد فیلم‌ها توسط خبرنگار نوجوان به قدری زیبا بود که دبیر جشنواره از او تقدیر کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار اصفهان افزود: در نشست خبرنگاران نوجوان با هنرمندان، نیازها و رویکردهای بین نسل از زاویه دید بچه‌ها گره می‌خورد و هنرمندان از این موضوع راضی بوده‌اند که این کودکان و نوجوانان با نگاهی گسترده، فیلم‌ها را تماشا می‌کنند. خستگی برای این عزیزان معنایی ندارد و با جدیت فیلم‌ها را تماشا می‌کنند. خوشحالیم که ۹۰۰ منتقد فیلم به دنیای سینما اضافه شده‌است.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره سی و پنجم تاکید کرد: ما این هفته را بهانه کردیم که یک هفته شاد و کودکانه برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم زیرا فضای کودکانه فضایی شاد و سالم است و در ۲۰۰ محله شهر اصفهان، ۲۸۰ برنامه جنبی بصورت گسترده اجرا درطول مدت جشنواره اجرا می‌شود.

حیدری اضافه کرد: در این برنامه‌ها به کودکان کار، کودکانی که در بیمارستان‌ها درگیر بیماری هستند و کانون اصلاح و تربیت توجه ویژه شده است. از امشب به مدت چهار شب برنامه‌ای با ۵۰ غرفه جنب سالن اجلاس سران اصفهان برگزار می‌شود که ۸۵۰ نفر در این برنامه فعالیت دارند، انشاالله بتوانیم با پذیرش ۳۰هزار نفر، برنامه‌ها را اجرا کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در رابطه با ویژه‌برنامه سرزمین زندگی گفت: در غرفه‌های این ویژه‌برنامه، ۵۰ موضوع از آنچه که کودک باید بداند ازجمله استعدادیابی، فضای نشاط، نگاه‌های روانشناسی، مباحث خلاقیت و سایر موارد به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها ارائه می‌شود. افراد فعال در این ویژه‌برنامه، قصد دارند به این بهانه خانواده را متوجه کنند که از کودکان غفلت نکنند.

وی ادامه داد: همانطور که مسؤولان باید به بسترها و نیازهای کودکانه توجه کنند، خانواده‌ها نیز باید نقش خوبی ایفا کنند زیرا اوقات فراغت و تفریح اصل رشد و شکوفایی بچه‌ها برای آینده است.

حیدری در پایان با اشاره به شعار «بچه‌ها به سمت قله» اظهار کرد: اگر کودکان می‌خواهند به قله برسند، باید از اکنون قله را شناخته و با استعدادهای خود آشنا شوند تا با هدف‌گذاری صحیح، برای رسیدن به قله از این استعدادها استفاده کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534238

مهمترین اخبار ایران و جهان: