نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 17:28

رونمایی از 200 عنوان کتاب تألیفی فرهنگیان استان سمنان

آیین رونمایی بیش از 200 عنوان کتاب تألیفی فرهنگیان استان سمنان در هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از برگزاری آیین رونمایی بیش از ۲۰۰ کتاب تألیفی فرهنگیان این استان خبر داد و اظهار کرد: معلمان مؤلف از ارکان مهم فرهنگ‌سازی در جامعه محسوب می‌شوند و آثار پژوهشی آن‌ها قابلیت ایجاد جریان فرهنگی را دارد.

وی افزود: معلمان قادر به تألیف کتاب‌هایی هستند که راهگشای مشکلات نظام تعلیم و تربیت خواهد شد و آیین رونمایی از تألیفات فرهنگیان استان از برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش در هفته ملی پژوهش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین پژوهش را سنگ بنای بسیاری از تحقیقات و آینده هر کشوری دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از ساحت‌های شش‌گانه آموزش، توجه به امر پژوهش و نهادینه‌شدن آن برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر پژوهش و جهش اطلاعات و توجه به خلاقیت‌های ناگریز و ناگزیر است، افزود: دنیای پژوهش‌نشده، ارزش زیستن ندارد و ضرورت دارد به‌صورت بنیادین به این موضوع توجه ویژه داشت.

وزیری تأکید کرد: پژوهش از زمان بدو تولد در ذات همه انسان‌ها وجود دارد و نگاه ما به این امر باعث می‌شود تا کودکانی خلاق و پژوهشگر تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: پژوهش باید از دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز شود و دانش‌آموزان در همین دوره، دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه دهند.

وزیری بیان کرد: آشنایی با مراکز پژوهشی و بازدید از این نمایشگاه‌ها نیز بستر مناسبی است تا دیدگاه دانش‌آموزان ما نسبت به آینده تغییر کند و آن‌ها با کمک فناوری‌ها و پژوهش‌های قابل‌اجرا، گام‌های مثبت و مؤثری در مسیر پیشرفت علم و دانش بردارند.

وی تصریح کرد: فرصت‌های نمایشگاهی هر چند نمادین و کوتاه‌مدت باشد، می‌تواند در ارتقای سطح پژوهش و توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش اثر بگذارد.

پایان پیام/74003/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591438

مهمترین اخبار ایران و جهان: