نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 15:50

لزوم تعیین تکلیف طرح جامع مدیریت پسماند شهر قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح جامع مدیریت پسماند شهر مقدس قم گفت: تولید و اشتغال‌زایی نباید به قیمت نابودی محیط زیست و منابع طبیعی تمام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم معتمدی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم گفت: طرح جامع مدیریت پسماند شهر قم، از موضوعاتی است که در گذشته پیگیری شده، اما تا کنون به نتیجه نرسیده و مغفول مانده است. 

وی با بیان اینکه این طرح باید هرچه سریع‌تر توسط فرمانداری قم پیگیری و تا هفته آینده تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: موضوعاتی که با سلامتی مردم سر و کار دارد، باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار بگیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر ضرورت توجه شورای اسلامی شهر قم به موضوع پسماند و تخصیص اعتبارات لازم در این حوزه تأکید کرد و گفت: اگر برای معضل پسماند و فاضلاب کم کاری کنیم، آیندگان ما را نخواهند بخشید. 

وی همچنین برگزاری جلسات کارگروه مدیریت پسماند در شهرستان های قم، کهک و جعفریه را بسیار مهم دانست و افزود: واحد‌های صنعتی به ویژه در بخش سلفچگان باید نسبت به دفع اصولی پسماندهای خود متعهد باشند. 

معتمدی خواستار برخورد قاطعانه با متخلفان در حوزه پسماند و پساب صنعتی شد و عنوان کرد: تولید و اشتغال‌زایی نباید به قیمت نابودی محیط زیست و منابع حیاتی ما باشد و برای توسعه باید سیاستگذاری درستی داشته باشیم. 

وی با اشاره به معضل پلاستیک های رهاشده در طبیعت به ویژه در حریم جاده ها و راه‌های مواصلاتی استان، اظهار داشت: این معضلات علاوه بر مشکلات زیست محیطی، منظر را نیز نازیبا ساخته و باید با مشارکت همگانی پاکسازی شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان با بیان اینکه مباحث آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه پسماند نیز بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مخاطب، تکلیف قانونی است که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و شهرداری قم پیگیری شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592482

مهمترین اخبار ایران و جهان: