نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 12:33

فعالیت ۱۲ هزار صنعتگر صنایع دستی در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 12 هزار صنعتگر شناسنامه دار در حوزه های مختلف صنایع دستی فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسنعلی فولادی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار صنعتگر شناسامه دار و فعال در حوزه های مختلف صنایع دستی در  خراسان جنوبی فعال هستند.

وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی استان در سه زمینه آموزش، تولید، فروش و بازاریابی به صنعتگران خدمات ارائه می‌دهد، افزود: جامعه صنعتگران صنایع دستی استان روز به روز در حال افزایش است و ایجاد اشتغال به واسطه صنایع دستی در استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: آموزش عمومی و تخصصی در حوزه رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها و استان در طول سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حوزه بازاریابی و فروش صنایع دستی، ادامه داد: برای نخستین بار در ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دست و سنگ، غرفه ویژه مشاوره بازاریابی ایجاد شده که به صورت رایگان به همه صنعتگران مشاوره ارایه می‌دهد.

فولادی عنوان کرد: در بحث تولید صنایع دستی نیز حمایت‌هایی از صنعتگران استان می‌شود مانند اعطای تسهیلات با نرخ‌های متفاوت، که سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست اعطای تسهیلات در این زمینه را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی از محل بند «الف» تبصره ۱۸ با نرخ ۱۲ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال انفرادی و پشتیبان به صنعتگران پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهایی که در حوزه صنایع دستی بر عهده ما هست زیرساخت‌های بازاریابی و فروش است، که در این زمینه اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های صنایع دستی را در برنامه داریم.

فولادی از اعزام ۲۰ صنعتگر استان به نمایشگاه‌های صنایع دستی سراسری خبر داد و افزود: استقبال بی‌نظیری از نمایشگاه‌های صنایع دستی استان می‌شود همچنین متقاضیان زیادی دارد اما با کمبود فضا مواجه‌ایم.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دست و سنگ علیرغم اینکه با نمایشگاه صنایع دستی استان گلستان ( ۲۹ آبان تا سه آذر) همزمان شده است اما شاهد استقبال صنعتگرانی از تمام استان‌ها هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور در قالب ۷۶ نفر در نمایشگاه صنایع دستی استان حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه صنایع دستی امسال با موضوعیت و محوریت خاص هنر دست و سنگ در حال برگزاری است، اظهار داشت: در مجموع ۳۰۰ صنعتگر در ۲۱۴ غرفه این نمایشگاه حضور دارند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580982

مهمترین اخبار ایران و جهان: