نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 14:01

پولیتیکو؛ نگرانی آمریکا از دسترسی خبرنگاران به غزه در پی آتش‌بس

رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های دولتی خبر داده که واشنگتن درباره پیامدهای ناخواسته توافق آتش‌بس از جمله دسترسی بیشتر خبرنگاران به غزه و گزارش وضعیت آنجا نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پولیتیکو» به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داده واشنگتن درباره پایان کار تل‌آویو در غزه محتاط است. یک مقام ارشد دولت آمریکا به این رسانه گفت این احساس وجود ندارد که وقفه در جنگ به آتش‌بس طولانی‌تر تبدیل شود.

به گزارش الجزیره به نقل از این گزارش، به علاوه، در دولت آمریکا نگرانی درباره پیامدهای ناخواسته توافق آتش‌بس وجود دارد. به نوشته این گزارش، نگرانی وجود دارد که «این (آتش‌بس) به خبرنگاران دسترسی گسترده‌تر به غزه و فرصت روشن کردن بیشتر ویرانی‌ها در آنجا را بدهد و افکار عمومی را به اسرائیل معطوف کند». 

پس از ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، بامداد امروز دو طرف از رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه به مدت چهار روز خبر دادند. اعلام رسمی توافق زمانی خواهد بود که پاسخ تل‌آویو رسما به دست قطر برسد.  آغاز اجرای آتش‌بس هم ۲۴ ساعت پس از اعلام رسمی توافق خواهد بود.

حماس اعلام کرده بندهای این آتش‌بس بر اساس دیدگاه مقاومت شکل گرفت نه رژیم صهیونیستی. طبق توافق، ۵۰ زن و کودک از اسرای نزد حماس و ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم طی چهار روز آزاد می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581138

مهمترین اخبار ایران و جهان: