نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 22:50

5 هزار خادم‌یار سمنانی راهی خدمت به زائران رضوی شدند

استاندار سمنان گفت: پنج هزار نفر خادم‌یار استان سمنان در خدمت‌رسانی به مسافران و زائران امام هشتم (ع) در راه‌های استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی،‌ استاندار سمنان امشب در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران امام هشتم (ع) و شورای راهبری وضع تصادفات رانندگی استان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: یکنواختی جاده، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان از مؤلفه‌های اصلی واژگونی وسایل نقلیه در راه‌های استان است و اقدامات لازم در راستای مدیریت و ساماندهی این مهم به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت امور مرتبط با سلامت و امنیت مسافران، در اکثر روستاهای در مسیر راه‌های اصلی استان نسبت به حضور چراغ گردان و همچنین برقراری موکب برای پذیرایی، اسکان و استراحت اقدام شده است.

هاشمی افزود: همراه‌سراها در جوار بیمارستان‌های استان سمنان برای خدمت‌رسانی به همراهان مسافرانی که دچار حادثه می‌شود، به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند و برای پذیرایی از این افراد در دسترس قرار دارند.

استاندار سمنان تصریح کرد: تأمین هشتروشنایی و خدمات به زائران در پارک‌ها و بوستان‌ها،‌ بهسازی و ساماندهی مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی،‌ افتتاح و بهره‌برداری از ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین جاده‌ای، نظارت بر بازار و سوپرمارکت‌های بین‌راهی، استقرار کشیک جرثقیل و نانوایی و تعمیرگاه‌ها در استان ازجمله اقدامات در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران امام ‌هشتم (ع) است.

وی عنوان کرد: پنج هزار نفر خادم‌یار استان سمنان در بحث اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی به مسافران و زائران امام هشتم (ع) در راه‌ها و مسیرهای اصلی استان مشغول فعالیت هستند.

استاندار سمنان گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر از راه‌های استان عبور خواهند کرد که به همین واسطه و در راستای خدمت‌رسانی مطلوب، استان سمنان نیازمند یک نگاه و رویکرد ملی در بحث اعتبارات و اقدامات است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498938