نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 17:40

پویش«به وقت کتاب» در مراکز کانون پرورشی اردبیل در حال اجرا است

اردبیل-مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: پویش« به وقت کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مراکز کانون اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد ظهر شنبه با حضور در مراکز کانون اردبیل اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب افراد به کتابخوانی، پویش «به وقت کتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه امروزه برای رشد و شکوفایی استعدادها، دانش و توانایی افراد جامعه به‌خصوص قشر کودک و نوجوان بیش از هر زمان دیگری نیازمند مطالعه هستیم، گفت: توسعه و ترویج کتاب‌خوانی از اهداف مهم برنامه‌های مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان اردبیل با اشاره به همکاری خوب مربیان مراکز کانون استان در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: برنامه‌های ترویجی فرهنگ کتاب‌خوانی، به‌صورت مستمر در مراکز کانون برگزار می‌شود.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: پویش «به‌وقت کتاب» نیز با بهره‌گیری از توانمندی‌های مربیان و فرصت‌های موجود در این مراکز زمینه مناسبی برای معرفی، تبلیغ، ترویج محتواهای تولیدشده در کانون با موضوع کتاب را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در آغاز اجرای این پویش، با توجه به تقارن ماه‌های محرم و صفر با فصل تابستان و مناسبت‌های مذهبی این ایام و برای تقویت شناخت کودکان و نوجوانان از اهداف قیام امام حسین (ع)، کتاب‌های «تشنه‌لبان» نوشته‌ی حمید گروگان، «چهل روز عاشقانه» نوشته‌ی محمدرضا سنگری و «هنگام باران بود»، منظومه عاشورایی و اثری از سید حبیب نظاری از انتشارات کانون پرورش فکری، انتخاب و برای مخاطبان معرفی شد.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان اردبیل تهیه و پخش کلیپ‌هایی از معرفی این کتاب‌ها از طریق رسانه‌ها را از گام‌های اجرایی این پویش در سطح استان عنوان کرد و گفت: نشر تیزر در فضای مجازی، طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع ازجمله جلسات روخوانی و بلند خوانی، معرفی دیواری کتاب‌ها در مراکز، دعوت از چهره‌های ادبی، هنری، بزرگان دینی مذهبی، ائمه جماعات و خانواده‌های اعضا در جلسات بررسی و روخوانی کتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: چاپ صفحات کتاب روی بنر در اندازه‌های بزرگ و نصب آن در اماکن و پارک‌های عمومی از دیگر اقدامات کانون استان برای ترغیب همشهریان برای مطالعه هر چه بیشتر کتاب در این پویش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491582

مهمترین اخبار ایران و جهان: