نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 00:12

برگزاری مانور ایمنی در ۱۰ استان دارای صنایع

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مانور ایمنی در ۱۰ استان دارای صنایع و کارگاه‌های پرخطر هم برگزار می‌شود، گفت: سالانه ۷۰۰ کارگر به دلیل حوادث کار فوت می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، علی‌حسین رعیتی‌فر عصر امروز در حاشیه بازدید از معادن سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از برگزاری مانور ایمنی در برابر حوادث در روز چهارم مهرماه خبر داد و اظهار کرد: مانور ایمنی در ۱۰ استان کشور دارای معادن برای ارتقا و آموزش ایمنی با هدف کاهش حوادث برگزار شد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مانور ایمنی در ۱۰ استان دارای صنایع و کارگاه‌های پرخطر هم برگزار می‌شود، افزود: سالانه ۷۰۰ کارگر به دلیل حوادث کار فوت می‌کنند.

وی از تلاش برای افزایش سطح ایمنی برای کارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز در بازدید از معادن زغال‌سنگ البرز مرکزی تا انتهای معدن و مکان استخراج را به مدت حدود یک ساعت طی کردم و فعالیت در استخراج، همراه با استرس بالا است که فعالیت در معدن از مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

رعیتی‌فر، اظهار کرد: شورای عالی حفاظت فنی و صیانت از نیروی کار و منابع مادی در وزارت کار فعال است و امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار برای ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی پیوستیم که ادارات و نهادهای مختلف از گنجاندن نکات ایمنی در دروس مدارس و دانشگاه‌ها توسط آموزش و‌پرورش و وزارت علوم تا سایر ادارات مرتبط موظف به همکاری هستند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516882

مهمترین اخبار ایران و جهان: