نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 09:15

مقاوم سازی 50 هزار واحد مسکونی روستایی خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون 50 هزار و 71 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ٩٥، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه استان برای مقاوم سازی مسکن شناسایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون  ۵۰ هزار و ۷۱ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است افزود: هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۶۴ واحد مسکونی در روستاها به صورت نیمه بادوام و بی دوام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی متوسط مقاوم سازی در سطح روستاهای استان را  ٣/٥٦ درصد و میانگین مقاوم سازی کشوری را حدود ٥٢ درصد اعلام کرد.

 تنها افزود: از محل سهمیه سال گذشته ۲ هزار ۹۴۷  فقره تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی و ١٤٠١ فقره متمم ١٠٠ میلیون تومانی با بازپرداخت ٢٠ ساله و نرخ کارمزد ۵ درصد به استان اختصاص یافت که معرفی به بانک ۴ هزار و ۲۹۶ متقاضی انجام شد.

وی ادامه داد: از این تعداد۴ هزار و ۱۹۹ فقره منجر به انعقاد قرارداد شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۹۳  در مرحله اجرای فونداسیون، دو هزار و ۶۷ در مرحله اسکلت و سقف و هزار و ۲۰۶ نیز در مرحله پایان‌کار و سفت کاری ست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در رابطه با بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث در استان گفت: در مجموع۴ هزار و ۴۷۲ واحد در حوادث طبیعی خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ٥١ میلیارد تومان بازسازی و ١٢ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این واحدها پرداخت شد.

تنها بیان داشت: از این تعداد ٣٦ واحد سال ١٤٠١ بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ٦٥٠ واحد احداثی با زلزله سال ١٤٠١ شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی واحدها انجام شده است افزود:متقاضیان در حال معرفی به بانک های صادرات و ملت هستند.

تنها خاطرنشان کرد: در این راستا از مجموع ۶۴۶ واحد معرفی شده به بانک‌ها، ۲۶۲ واحد در مرحله انعقاد قرارداد، ۷۷ در مرحله فونداسیون، ۲۱ واحد در مرحله اسکلت، ۱۷ واحد در مرحله سقف و ۱۶ واحد در مرحله سفت کاری ست.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516982

مهمترین اخبار ایران و جهان: