نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 20:44

موکب‌های همدان با پشتیبانی کامل جبهه مردمی برقرار شد

رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان با بیان اینکه موکب‌های خدمت‌رسانی در ایام اربعین با پشتیبانی جبهه مردمی برپا شد گفت: مردم استان در حماسه اربعین بار دیگر مدال افتخار خادمی اباعبدالله(ع) را از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید رضا موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موکب‌های خدمت‌رسان در ایام اربعین با پشتیبانی جبهه مردمی برپا شدند اظهار کرد: چه بسیار مردمی که یک سال درآمد خود را پس‌انداز کردند تا در قالب ایستگاه صلواتی و موکب به زوار خدمات ارائه دهند.

وی افزود: در این میان افرادی که سفارش شده نام و نشانشان محفوظ باشد ماشین زیر پای خود را فروختند و خدمت‌رسانی به زائران کوی حسین(ع) را ترجیح دادند.

رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان با بیان اینکه با این روحیه ۱۵۰ موکب در مسیر رفت و برگشت به زوار اربعین خدمت‌رسانی کردند یادآور شد: در این بین هیچ ارگان‌ و دستگاه دولتی مبلغی هزینه نکرده است.

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه روزی استان همدان با هشت موکب خدمت‌رسانی را شروع کرد و امروز این تعداد به ۱۵۰ موکب رسیده است گفت: صفر تا صد موکب‌های اربعین با همت و خادمی تمام و کمال مردم برپا شده است.

موسوی به حدود ۸ هزار خادم که به طور شیفتی در موکب‌ها خدمات ارائه می‌دادند اشاره کرد و افزود: حتما در راه اباعبدالله‌(ع) بانوانی خدمت کردند که دیده نشدند.

وی با بیان اینکه در مجموع در سراسر استان ۷۰ هزار خادم مستقیم و غیرمستقیم در ایام اربعین خدمت کردند خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که در مسیر زائران ۵۰ متر به ۵۰ متر موکب برپا شود.

رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان تاکید کرد: این کار جهادی با وسعت حدود ۲۰ روز همراه با سه وعده غذای گرم، میان وعده، استراحت، خدمات درمانی، امدادخودرو،  آرایشگاه مردانه و ارائه همه‌جانبه خدمت در موکب‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز امداد زائر با شماره تماس ۳۱۳۸ نیز از اقدامات در این حوزه بود اضافه کرد: در این ایام ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار خودروی زائر از استان خارج و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار خودروی زائر وارد استان شدند.

موسوی از افزایش هفت درصدی ترددهای زائران از استان خبر داد و گفت: استان در مسیر عبور ۱۷ استان دیگر با پنج ورودی و دو خروجی به سمت مرزهای خروجی کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه از اصحاب رسانه که در این بین خادمی کردند و اطلاع‌رسانی موکب‌های اربعین را بر عهده گرفتند تقدیر می‌کنیم ادامه داد: مردم استان بار دیگر در حماسه اربعین مدال افتخار خادمی اباعبدالله را از آن خود کردند.

رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان ضمن تاکید مجدد بر برگزاری مردمی موکب‌های اربعین در مسیرهای رفت و برگشت خاطرنشان کرد: محل استقرار ایستگاه‌های صلواتی در استان بر اساس کارگروهی تعیین می‌شد تا از بروز ترافیک و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501738

مهمترین اخبار ایران و جهان: