نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 22:25

اتحادیه اروپا اظهارات نژادپرستانه وزیر صهیونیست را محکوم کرد

اتحادیه اروپا اظهارات نژادپرستانه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که حقوق صهیونیست‌ها را مهم‌تر از حقوق فلسطینیان دانست، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا، امروز (جمعه)، اظهارات ضدفلسطینی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، روز گذشته، در اظهاراتی فاشیستی و نژادپرستانه گفته بود که حق آمدوشد صهیونیست‌ها بسیار مهم‌تر از حق آمدوشد فلسطینیان است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)،‌ اتحادیه اروپا در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که روابطش با رژیم صهیونیستی بایست «برپایه احترام به حقوق‌بشر و اصول دموکراتیک باشد و تمام انسان‌ها با یکدیگر برابر هستند و باید به یک شیوه با آن‌ها رفتار شود».

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «ارزش‌های دموکراتیک، احترام به حقوق بشر در قلب شراکت اتحادیه اروپا و اسرائیل جای دارد از جمله در خصوص شهروندانی که در اراضی فلسطین تحت اشغال زندگی می‌کنند».

اتحادیه اروپا تاکید کرد که شهرک‌سازی در کرانه باختری مطابق با حقوق‌ بین‌الملل غیرقانونی است و در مسیر برقراری صلح و اجرای راهکار دودولتی سنگ‌اندازی می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه از تل‌آویو خواسته شده که آزادی آمدوشد فلسطینیان به‌صورت ملموس بهبود پیدا کند و روند ساخت‌وسازهای فلسطینیان تسریع شود و همچنین اجازه توسعه اقتصادی و اجتماعی در کرانه باختری داده شود و شرایط زندگی برای فلسطینیان دشوار نشود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468282

مهمترین اخبار ایران و جهان: