نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 10:43

مدیرکل آموزش و پرورش یزد:‌ جذب معلم جدید امسال انجام نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: با توجه به این‌که کار جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان انجام نشده است، نیروهای آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در این استان بسیج می‌شوند.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شد و نیروهای پذیرفته شده نیز اعلام شدند اما به دلیل سطح پایین نمرات، کار جذب آنها به تعویق افتاد و بخشی از ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش یزد محقق نشد.

وی با اشاره به این‌که این امر سبب می‌شود تا امسال با کمبود نیرو به ویژه در برخی شهرستان‌ها مواجه شویم، افزود:  تلاش شده تا با برخی اقدامات، از ظرفیت نیروهای مختلف در مدارس استفاده شود.

رحیمی‌نژاد گفت: بر این اساس، نیروهای خرید خدمتی که با آزمون برگزار شده، به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند، به کار گرفته خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد:سقف حق التدریس‌ها نیز برداشته شد تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت معلمان شاغل نیز برای جبران کسری نیرو استفاده کنیم.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: مجوز بکارگیری نیروهای بازنشسته نیز اخذ شده ضمن اینکه از نیروهای اداری در ساعات غیراداری برای اداره مدارس کمک خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیگیریم در برخی شهرستان‌ها که وضعیت نیرو حاد است، افرادی پذیرش شده‌ای که برای مصاحبه دعوت شدند اما سطح نمره آنها پایین است را به کار بگیریم تا روند اداری مصاحبه و جذب آنها انجام شود.

پایان پیام/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521138

مهمترین اخبار ایران و جهان: