نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 15:29

پارک بانوان داراب، گرفتار کش و قوسی 6 ساله

پارک بانوان داراب از پروژه‌هایی است که از 6 سال پیش مطرح و پس از سه بار کلنگ‌زنی، احداث آن سال گذشته آغاز شد اما در روند احداث نیز مانعی وجود‌ دارد که پارک بانوان را با وجود ردیف بودجه، متوقف کرده است.

خبرگزاری فارس، داراب، سمیه انصاری‌فرد: ماه پایانی تابستان است اما روزهای داراب، هنوز گرمای قابل توجهی دارد هرچند نسبت به روزهای آغاز تابستان، قدری از حرارت کاسته شده است.

در هر صورت، پارک‌های داراب هم همچون سایر شهرهای گرمسیر، بیشتر در شب‌های تابستان میزبان شهروندان است.

گاهی فکر می‌کنم اگر فراغتی برای تفریح حاصل شود، باز هم به چشم سوژه خبر به اماکن یا رویدادهای اطراف نگاه می‌کنم. حتی در پارک!

افراد در گروه‌های سنی مختلف، در گوشه گوشه پارک به چشم می خورند. سمت خلوتی را انتخاب کردم که مشرف به فواره آب است و حرکت دیدنی و موزون آب را به نمایش می‌گذارد.

اینجا برای دوچرخه‌سواری تو مناسب نیست

سه نیمکت به موازات یکدیگر در آنجا قرار گرفته که بانویی به همراه دختر نوجوانش در یکی از نیمکت‌ها، کنار یکدیگر نشسته‌اند.

زن جوان مکدر به نظر می رسد و این حالت، از فضایی که در آن قرار گرفته، قدری عجیب است. با چهره ای در هم به سمت زمین ورزشی نگاه می‌کند.

دختر رو به مادر، سئوالش را تکرار می‌کند: چی‌ کار کنم؟ بالاخره بروم یا نه؟ من برای دوچرخه‌سواری و اسکیت، همراه شما امدم پارک.

و مادرش که عبور چند پسر جوان را در محوطه زمین ورزشی مشاهده کرده، رو به دختر پاسخ می‌دهد: نه، اینجا جای مناسبی برای اسکیت و دوچرخه سواری تو نیست.

حرفشان که به اینجا رسید، تا حدی به دلیل ناراحتی زن پی بودم و پرسیدم: از همین موضوع ناراحت هستید؟

و زن جوان می‌گوید: قرار بود پارک بانوان در داراب احداث شود مثل بعضی از شهرها که پارکی مختص زنان دارند.

وی اضافه می‌کند:  وقتی پارکی با فضایی محفوظ وجود داشته باشد، زنان و دختران می توانند به راحتی به ورزش و دورهمی و قرارهای دوستانه بپردازند.

حرفمان به شرایط شغلی‌اش می‌رسد. معلم است و عقیده دارد زن، چه شاغل چه خانه‌دار، به یک جای دنج برای گردش و تفریح نیاز دارد.

پارک بانوان نیاز همه گروه‌های سنی است

زن دیگری که نزدیک ما است، نیز می‌گوید: مادرم بازنشسته یکی از ادارات است و بعد از بازنشستگی، بیشتر در خانه به سر می‌برد. او نیاز به پیاده روی در پارک و نرمش های سبک و مناسب سنش دارد بنابراین وجود پارکی که مختص زنان باشد، برای همه گروه‌های سنی، از نوجوان و جوان گرفته تا سالمندان، ضروری است. 

وی ادامه می‌دهد: نبود پارک بانوان برای افراد محجبه و کسانی که قید و بند بیشتری به مبانی اخلاقی دارند، تا حدی سخت‌تر است.

کلنگی به جا مانده از  6 سال پیش!

پارک بانوان داراب، سال 96 به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت کلنگ زنی شد اما احداث آن آغاز نشد و 2 بار دیگر باز هم مراسمی با حضور مسئولان، برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه برگزار شد!

اما احداث آن همچنان با تعلل مواجه بود تا اینکه سال گذشته اقداماتی انجام شد تا این پروژه بر زمین مانده را به سرانجام برسد که روند احداث نیز امسال متوقف شد و پارک بانوان را بار دیگر به حاشیه راند.

اما و اگرهای احداث پارک بانوان

شهردار داراب با اشاره به تعلل در احداث پارک بانوان، به خبرنگار فارس گفت: پارک بانوان از پروژه هایی است که اعتبار دولتی دریافت کرده و ردیف بودجه برای آن تعیین شده است.

ابوالحسن جاویدی ادامه می‌دهد: اما این پروژه که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشت، به دلایلی فعلا متوقف شده است.

وی اظهار می‌دارد: از آنجا که پارک بانوان در محدوده پارک جنگلی داراب احداث شده و منابع طبیعی خواستار این بود که پارک جنگلی دیگر در اختیار شهرداری نباشد، این پروژه از هشت ماه پیش متوقف شده اما امیدواریم دوستان در منابع طبیعی، پارک جنگلی را به ما باز گردانند.

جاویدی ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه پارک بانوان داراب بیان می کند: پارک بانوان از پروژه‌های ناتمامی است که باید تکمیل شود اما در حین احداث با توجه به مسائلی که پیش آمد، پیمانکار ناچار شد کار را تعطیل کند.

شهردار داراب پیرامون قطع درختان پارک جنگلی در خرداد ماه جاری می‌گوید: منابع طبیعی اعلام کرده بود که شهرداری پیگیر قطع درختان باشد این در حالی است که پیش از آن قرارداد پارک جنگلی را یک طرفه فسخ کرده بودند و از شهرداری سلب اختیار شده بود.

وی اظهار می‌دارد: اما از آنجا که شهرداری خود را مسئول می‌داند، گشت‌هایی در محدوده پارک جنگلی داشتیم که در رابطه با قطع درختان یک خودرو مشکوک نیز شناسایی شده است.

جاویدی خاطرنشان می‌کند: در نهایت ما خواستار قرارداد مجدد و واگذاری پارک جنگلی به شهرداری هستیم تا به پروژه ناتمام پارک بانوان پرداخته و آن را آماده بهره‌برداری کنیم.

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471682

مهمترین اخبار ایران و جهان: