نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 07:12

امنیت غذایی از مولفه‌های اول استقلال یک کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امنیت غذایی از مولفه های اول بحث استقلال یک کشور بوده و اگر در این زمینه برنامه ریزی نداشته باشیم، تمام اقدامات ما عقیم خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر ذوالفقاری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی اظهار داشت: امنیت غذایی از مولفه های اول بحث استقلال یک کشور بوده و اگر در این زمینه برنامه ریزی نداشته باشیم، تمام اقدامات ما عقیم خواهد ماند.

وی در آیین بهره برداری از یک مرکز بوجاری بذور غلات و حبوبات در شهرستان میاندوآب، افزود: یکی از بحث‌های مهم در سلامت و امنیت غذایی رصد و پایش داده ها بوده و آمار و داده‌های کشاورزی، پایه و اساس برنامه ریزی‌های اصولی و تصمیم گیری‌ها در حوزه امنیت غذایی است. 

ذوالفقاری همچنین با تاکید بر تلاش در راستای توسعه بخش کشاورزی و صیانت از امنیت غذایی، خاطرنشان کرد: فعالیت کشاورزان و مدیران بخش کشاورزی در عرصه‌های تولید، باید منجر به تولید محصولات کشاورزی مطابق با استانداردها و برند مورد قبول نظام بین الملل باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: هفته دولت سرفصل جدیدی را برای دولتمردان ایجاد کرده که با تأسی از عزم راسخ، اخلاص عمل و ارتباط مردمی این شهیدان خدوم، با گام‌های استوار در مسیر انقلاب و توسعه اقتصاد کشور حرکت کنند.

وی با اعلام اینکه تمام اقدامات دولت متناسب با نیازهای مردم است، تصریح کرد: عزمی که دولت سیزدهم در مسیر خدمت به مردم برای رفع چالش ها و کاستی های موجود در حوزه های مختلف دارد، منجر به بهره برداری از طرح های کوچک و بزرگی شده که امروز شاهد بهره برداری از آنها در نقاط مختلف کشور هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از زیرساخت ها و ظرفیت های عظیم بخش اقتصاد کشاورزی کشور است، گفت: مردم عزیز این استان با اشتیاق کامل در عرصه تولید محصولات کشاورزی تلاش کرده و دولت نیز در این خصوص با حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان نقش مدیریتی ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب با ظرفیت تعیین کننده خود در بخش کشاورزی، قطب توسعه این بخش در جنوب استان می باشد، اضافه کرد: با یک برنامه‌ریزی منسجم و خستگی ناپذیر، از ظرفیت های حقیقی موجود در این شهرستان در راستای توسعه میاندوآب و جنوب استان استفاده می شود.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472382

مهمترین اخبار ایران و جهان: