نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 10:59

۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: طی دو ساله دولت جاری ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: طی دو ساله ابتدای دولت ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت آموزش‌های خودکفایی و اشتغال به ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر ارائه شده است، اظهار کرد: ۱۱ هزار متر فرش دستباف به ارزش ۳۳ میلیارد تومان توسط خانواده‌های نیازمند تولید شده است.

عرب با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه مسکن، بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن تکمیل شده و ۵۲۳ واحد در حال ساخت داریم که امید است تا پایان سال احداث مسکن روستایی مددجویان به اتمام برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات تحصیلی این نهاد بهره مند می‌شوند، گفت: فعالیت شش خوابگاه شبانه روزی و ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سه هزار و ۹۶۰ سری جهیزیه با اعتبار ۸۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۲۱ هزار و ۴۸۶ قلم لوازم ضروری با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان در سطح خراسان جنوبی توزیع شده است.

عرب اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بوده که در مجموع ماهانه ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مستمری به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی بیان کرد: در دو ساله دولت جاری ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، ودیعه، مسکن، درمان و کارگشایی از محل صندوق امداد و ولایت به ۲۰ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: طی دو سال دولت جاری دو هزار و ۸۶۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شده‌اند که جشن خودکفایی این خانوارها در سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472682

مهمترین اخبار ایران و جهان: