نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 13:52

اجرای فیبر نوری بسترساز مدیریت هوشمند ترافیک شهری

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان اجرای فیبر نوری را گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وحید علی‌ضمیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرای حفاری فیبر نوری که سال گذشته به خاطر پاره‌ای از مشکلات متوقف شده بود مجددا و طی هفته گذشته توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری همدان از سر گرفته شد.

وی گفت: سیاست دولت صدور ۲۰ میلیون پورت در کل کشور است که در فاز اول این پروژه در شهرداری همدان به منظور اجرای شبکه فیزیکی برای اتصال مسیر مرکزی به مرکز فیبر مخابرات میزان ۸۰ کیلومتر حفاری اجرا خواهد شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی این پروژه افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های پیشرفت و توسعه هر کشور است.

وی تاکید کرد: اجرای فیبر نوری یکی از مهمترین ارکان حوزه مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهری است که با اتمام این پروژه ضمن اتصال تمام دوربین‌های نظارتی و ترافیکی سطح شهر، شهروندان می توانند از خدمات اینترنت فیبر نوری در منازل و کسب و کارها نیز بهره‌مند شوند.

علی‌ضمیر اجرای فیبر نوری را گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری دانست و افزود: فیبرهای نوری به دلیل قابلیتی که در انتقال امواج الکتریکی دارند، تا حد زیادی جایگزین ارتباطات سیمی مسی در شبکه‌های اصلی جهان شده‌اند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483182

مهمترین اخبار ایران و جهان: