نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:31

آخرین وضعیت آبرسانی در مرزها اعلام شد /آب مرز ریمدان پایدار است

امینی گفت: ظرفیتی که از طریق شبکه برای این مناطق در نظر گرفته ایم،برای ۵۱ درصد از زائرین برنامه ریزی شده است که در کنار آن تانکر آبرسانی سیار هم در نظر گرفته شده است.

هاشم امینی سخنگوی آب و فاضلاب کشور در گفت و گو با خبر نگار مهر با اشاره پایداری شبکه آب در مناطق مرزی گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از استان‌های مرزی مختلف مشکلی در آبرسانی برای ایام اربعین وجود ندارد.

وی ادامه داد: روز جمعه مشکل چند ساعته در مرز ریمدان وجود داشت که برای حل این موضوع دو تانکر آبرسانی سیار به کمک شبکه آب آمد تا شبکه تعمیر شود.

به گفته این مقام مسئول در سایر مرزهای کشور مشکل خاصی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای بروز مشکل در سایر مرزها اندیشیده شده است، گفت: حتی برای داخل کشور عراق هم که نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود تانکرهایی از چند استان اضافه کردیم.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در مرز مهران هم به جهت حفظ پایداری شبکه آب و نگرانی که برای تراکم زائرین وجود داشت علاوه بر شبکه آب پایدار چند تانکر در این مرز تعبیه شد تا نیاز زوار را به طور کامل برطرف کند.

امینی ادامه داد: خوشبختانه شلمچه و چذابه شرایط مناسبی از نظر تأمین آب دارند، مرز باشماق شرایط بسیار مناسبی برای تأمین آب پایدار دارد البته باید در نظر داشت که حجم مسافر در باشماق بسیار کمتر است.

به گفته سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور تراکم مسافر در مرز مهران و پس از آن شلمچه و چذابه که خوشبختانه مهران به عنوان نقطه ثقل عبور و مرور زائرین شرایط آب پایدار دارد.

امینی توضیح داد: اگر مرز مهران را به عنوان نقطه ثقل مسافر در نظر بگیریم علاوه بر مرز به شهر مهران هم توجه ویژه ای داریم که دچار کمبود آب نشود.

به گفته این مقام مسئول در کشور ۲۰ تانکر آب مستقر شده است.

وی در خاتمه اضافه کرد: ظرفیتی که از طریق شبکه برای این مناطق در نظر گرفته‌ایم، برای ۵۱ درصد از زائرین برنامه ریزی شده است که در کنار آن تانکر آبرسانی سیار هم در نظر گرفته شده است. در صورتیکه شبکه آبرسانی نتواند پاسخگوی نیاز زوار باشد آب شرب از طریق تانکرهای آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470738

مهمترین اخبار ایران و جهان: