نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:06

بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله با اعتبار ۲۰ میلیاردی

رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی خبر داد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قابلیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان این استان را جزو مناطق پرجاذبه در حوزه گردشگری تبدیل کرده است.

وی از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله خبر داد و افزود: با اختصاص نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان یکی مباحث اصلی مطروحه در جلسه شورای راهبردی ماسوله را مسجد قنبرآباد و چگونگی مرمت و بازسازی آن برشمرد و گفت: با عنایت به اینکه مسجد مذکور یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین بناهای شهرک تاریخی ماسوله می‌باشد، به اتفاق آرا مقرر شد با مراجعه به اسناد و مدارک تاریخی روند مرمت مسجد قنبرآباد در چارچوب ضوابط و مقررات صورت پذیرد.

جهانی، پاسداشت بناهای تاریخی و ساماندهی آن را یکی از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: با تسریع در روند بازسازی می‌توان نسبت به بهره برداری از بنای تاریخی و استفاده بهنگام از آن اقدامات لازم صورت داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485882

مهمترین اخبار ایران و جهان: