نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:34

انتقاد از افزایش سقف ترک تشریفات در شهرداری بندرعباس به 9 میلیارد تومان

عضو شورای شهر بندرعباس نسبت به افزایش سقف ترک تشریفات معاملات و مزایدات در شهرداری این شهر از 3 میلیارد به 9 میلیارد آنهم در سال انتخابات هشدار داد.

اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس امروز در این باره اظهار کرد: در سال 1401 سقف ترک تشریفات 3 میلیارد تومان تعیین شد که در معاملات و مزایدات اولا در مرکز انجام شود اما امسال در سال انتخابات به ناگاه پیشنهاد افزایش سقف ترک تشریفات در معاملات و مزایدات را به 9 میلیارد تومان ارائه کرده اند که می تواند خطرناک باشد و عملا نظارت شورا را از شهرداری سلب کند.

وی افزود: این افزایش که ممکن است شائبه هایی در فضای مجازی و اذهان مردم ایجاد کند، بحث نظارت شورا را هم خدشه دار می کند چرا که شهرداری می تواند معاملات و مزایدات را راسأ انجام دهد و حتی دیگر در سامانه هم قرار نمی گیرد که این امر می تواند بسیار فسادزا باشد و بعدها برای شهرداری تبعات بدی بدنبال خواهد داشت.

به گفته بواشه، افزایش سقف ترک تشریفات معاملات و مزایدات از 3 میلیارد به 9 میلیارد فسادزا است و در این سال انتخابات می تواند شائبه ایجاد کند.

این عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: با این کار، عملا نظارت به شهرداری تفویض می شود و ضرورت دارد دستگاههای نظارتی در این زمینه دقت نظر داشته باشند و این نگران کننده است و آینده خوبی را برای شهر با این وضعیت نمی بینم و نگرانم و این نظارت شورا را هم از بین می برد و با افزایش حد نصاب ترک تشریفات عملا شورایی دیگر وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس، با وجود اظهارات بواشه و نگرانی های مطرح اما اعضای شورای شهر بندرعباس به این پیشنهاد شهرداری رای مثبت دادند تا برای تأیید نهایی به فرمانداری بندرعباس ارسال شود. باید دید کارشناسان و مسؤولان فرمانداری بندرعباس این مصوبه را تأیید می کنند؟

پایان پیام/

 


 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485838

مهمترین اخبار ایران و جهان: