نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:10

تحول در زیر ساخت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری شکل می‌گیرد

شهرکرد_معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تحول در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جوانبخت صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند پیشرفت و توسعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان در دولت سیزدهم تدوین شد.

وی تصریح کرد: تحول در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان در حال شکل‌گیری است.

جوانبخت با اشاره به اینکه در دلت سیزدهم تحولاتی در حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته است گفت: کلنگ زنی نخستین پارک فرهنگ و هنر شهرکرد با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری از فرهنگسرای لردگان، پیگیری و جذب اعتبار برای راه‌اندازی سینمای شهر فارسان و تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان از دیگر اقداماتی است که در جریان ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای نزدیک به ۳۰ جشنواره فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و استانی، صدور ۱۰۸ مجوز فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی و طراحی و اجرای ۲۷ طرح تبصره ۱۴ با موضوع دین و مذهب در این مدت، جهش مناسبی را برای فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری رقم زده است.

جوانبخت با اشاره به اینکه وام‌های خوداشتغالی، برای ۲۱۲ نفر از فعالان این عرصه فرصت شغلی مرتبط فراهم شد گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای در چهارمحال و بختیاری طی دو سال اخیر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های حمایتی حوزه فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته شده است و به دنبال سفر وزیر فرهنگ به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیر امسال، تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود با اجرایی شدن آن، تحول مهمی در این حوزه شکل بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474838

مهمترین اخبار ایران و جهان: