نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 18:05

روسیه: بزرگترین نگرانی اوکراین، قطع حمایت‌های غرب است

رئیس کمیته امور خارجه دومای روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور اوکراین از نگرانی اصلی کشورش در نبرد با روسیه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس کمیته امور خارجه دومای روسیه اعلام کرد که دولت اوکراین نگران از دست دادن حمایت غرب است.

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور خارجه دومای دولتی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رادا، ترس اصلی رژیم کی یف را آشکار کرد: اینکه بدون پول، سلاح و حمایت غرب باقی بماند.

این قانونگذار روس گفت که طبق معمول زلنسکی در حال اجرای نمایش برای عموم است. او در مصاحبه با رسانه های اوکراینی گفت که تصور نمی کند کشاندن جنگ به خاک روسیه درست باشد: خطر بزرگی که مطرح است این است که در در چنین موردی اوکراین تنها خواهد ماند.

اسلوتسکی یادآور شد که پاسخ زلنسکی ترس اصلی رژیم اوکراین را نشان داد. به گفته این مقام روس، اوکراین به دلیل این ترس نمایش پیروزی های نظامی خود در فضای عمومی ارائه می کند.

رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً در گفت‌وگو با تلویزیون اوکراینیِ «رادا» تأکید کرد که خواهان عملیات رزمی در خاک روسیه نیست، چون در این حالت حمایت‌های خارجی را از دست خواهد داد.

زلنسکی در پاسخ به اینکه آیا باید جنگ را به داخل خاک روسیه کشاند گفت: در چنین وضعیتی این خطر وجود دارد که ما تنها بمانیم.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473738

مهمترین اخبار ایران و جهان: