نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:43

واردات ۱۵۵ میلیون دلاری شکر در ۵ ماه گذشته

در ۵ ماهه سال جاری ۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ۵ ماهه سال جاری ۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد دلار وارد کشور شده که این میزان کالای اساسی وارد شده به کشور در ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۷.۵ درصد و از حیث ارزش ۱۳.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۵ قلم اول کالای اساسی وارده به کشور در ۵ ماهه سال جاری به تر تیب شامل یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون دلار روغن‌های خوراکی، ۸۹۵ میلیون دلار انواع دانه‌های روغنی، ۶۳۳ میلیون دلار برنج و ۵۳۵ میلیون دلار گندم وارد کشور شده است.

بنابراین گزارش جو با ۲۸۵ میلیون دلار، شکر خام با ۱۵۵ میلیون دلار، لاستیک سنگین با ۱۴۹ میلیون دلار، کاغذ چاپ و تحریر با ۱۱۵ میلیون دلار و خمیر کاغذ با ۱۰۷ میلیون دلار ۵ قلم بعدی عمده کالای اساسی را به خود اختصاص دادند.

بیشترین میزان افزایش در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای اساسی در ۵ ماه سال جاری نیز عبارت است از: جو با ۹۹ درصد، ذرت با ۳۶ درصد و روغن‌های خوراکی با ۳۱ درصد، از بیشترین افزایش در بین کالاهای اساسی وارده به کشور برخوردار بودند.

بیشترین میزان کاهش در بین ۱۰ قلم عمده واردات کالاهای اساسی در ۵ ماه سال جاری به ترتیب مربوط به برنج با ۵۵ درصد، گندم ۵۱ درصد و شکر خام با ۴۰ درصد بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474782

مهمترین اخبار ایران و جهان: