نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:52

آب شرب مرز باشماق کاملا سالم و بهداشتی است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: آب شرب مرز باشماق کاملا سالم و بهداشتی است و نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌ بصورت مستمر انجام می‌شود.

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام توزیع آب شرب سالم، بهداشتی و باکیفیت در مرز باشماق برای زائرین اربعین حسینی، اظهار داشت: نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان مریوان در خصوص آب شرب توزیعی به طور مستمر انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون هیچگونه مشکل کیفی مشاهده نشده است.

محمد فرهاد اظهار داشت: در خصوص وضعیت کلرزنی و کیفیت آب شرب در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، همه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی انجام شده و کلر و کدورت در محدوده استاندارد ملی ۱۰۵۳ است.

وی تصریح کرد: یک دستگاه دوزینگ پمپ به همراه سیستم تزریق آب ژاول در پایانه مرزی باشماق نصب شده و عملیات تولید آب شرب سالم و بهداشتی برای استفاده موکب‌ها و سرویس‌های بهداشتی و دوش‌ها و همچنین استفاده شرب زائرین راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای تأمین آب میان مدت مرز باشماق، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای خط انتقال و ساخت مخزن 500 مترمکعبی تعریف شده و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474982

مهمترین اخبار ایران و جهان: