نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 21:29

به دنبال احیای فرودگاه قزوین و افزایش ظرفیت آن هستیم

معاون امور عمرانی استاندار قزوین از تامین سرمایه مورد نیاز تکمیل پروژه فرودگاه قزوین خبر داد و گفت: در مرحله فنی این پروژه بحث های مهمی شده است و در آغاز مرحله دوم مناقصه هستیم و با سرمایه گذاران توافق شده که راهبرد استان در حال حاضر احیای فرودگاه و افزایش ظرفیت آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با استاندار قزوین که عصر امروز در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات روستایی از دغدغه های اصلی استان است و روند اقدامات در این بخش به گونه پیش می رود که روستاهای ضعیف تر امکانات بیشتری دریافت کنند.

وی افزود: مطابق تفاهم نامه امضا شده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص محرومیت زدایی از مناطق استان، توزیع امکانات بر اساس اولویت صورت می گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص نحوه نظارت بر باغ ویلاهای ساخته شده در استان خاطرنشان کرد: باید ساماندهی به جای رهاشدگی انجام شود و خوشبین هستیم تا پایان سال ساماندهی را انجام بدهیم.

این مسوول به روند ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهرهای استان اشاره کرد و گفت: با تعامل شهرداری ها ساماندهی این بخش در حال انجام می‌باشد و برنامه ریزی های لازم جهت رفع دغدغه های شهروندان صورت گرفته است.

رجحانی با اشاره به موضوع کمبود آب کشاورزی اذعان کرد: تانکرهای آب زمین های کشاورزی دارای ابعاد مختلفی هستند و دستگاه های مختلفی را شامل می‌شوند اما آنچه نگران کننده است تخلف در نحوه ذخیره تانکرها است. در خصوص این مسئله نیز آب باید از بازار خریداری شود و در غیر این صورت تخلف است.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزایش قیمت واحدهای مسکن نهضت ملی را بر مبنای قیمت تمام شده دانست و اضافه کرد: پروژه های اقدام ملی تماما بر مبنای قیمت تمام شده به توافق رسیده است و شاید به ترتیبی بیان شده که آورده مردم ۴۰۰ میلیون است اما قرارداد با مبنای قیمت تمام شده است.

وی بیان کرد: شورای عالی مسکن برای کمک به این موضوع تسهیلات را به ۵۵۰ میلیون افزایش داده است زیرا این بناها دو طبقه می‌باشند و به دلیل اینکه دارای حیاط نیز هستند قیمت ساخت حیاط و مشاعات بین ۲ نفر تقسیم می‌شود که باعث افزایش قیمت می شود. با این وجود در حال حاضر امکان واگذاری به کسانی که آورده خود را تکمیل کرده اند وجود دارد.

رجحانی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در خصوص احیای بسترهای تامین آب در حال انجام است تشکیل کمیته احیای دشت قزوین که دو نفر از اعضای این کمیته مشاورین وزیر جهاد کشاورزی هستند و تصمیمات درست و اجرای آن توسط نهاد حاکمیتی است. هدف گذاری که در این حوزه قرار داده شده احیای دشت قزوین و افزایش بهره وری این دشت است.

معاون عمرانی استاندار قزوین از تامین سرمایه مورد نیاز تکمیل پروژه فرودگاه قزوین خبر داد و اظهار کرد: در مرحله فنی بحث های مهمی شده است و در آغاز مرحله دوم مناقصه هستیم و با سرمایه گذاران توافق شده است که راهبرد استان در حال حاضر احیای فرودگاه و افزایش ظرفیت آن است.

وی ادامه داد: یک طرح دهکده لجستیک را در دستور کار قرار داده ایم که از ۱۴ محل لجستیک فعال در کشور یکی از آنها در استان قزوین است و از این حیث رتبه سوم را در اختیار داریم.

رجحانی در پایان گفت: مرمت پله ها و سکوهای ایستگاه راه آهن قزوین انجام شده است و پله برقی و آسانسور نیز تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465282

مهمترین اخبار ایران و جهان: