نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 10:08

پیام هشداردوم یمن: صنعاء می‌تواند هر نقطه‌ای از کشورهای متجاوز را با موشک بزند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن یادآوری پیام هشدارآمیز نخست درباره سلاحی علیه اهداف دریایی، تأکید کرد، پیام دوم به ائتلاف سعودی این است که صنعاء قادر است هر نقطه‌ای را در کشورهای متجاوز با موشک هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه یکشنبه، در جریان سخنرانی‌اش در استان الحدیده (غرب یمن) به کشورهای متجاوز هشدار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مهدی المشاط گفت: «سال گذشته، اعلام شد که نیروی دریایی یمن سلاحی در اختیار دارد که می‌تواند از هر منطقه‌ای در یمن هر نقطه‌‌ای را در دریا بزند. این یک پیام بازدارندگی برای نیروهای متجاوز بود. الان من پیام دومی در خصوص زمین مخابره می‌کنم. به نظر می‌رسد که شما می‌خواهید قدرت موشکی ما را امتحان کنید».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: ««یگان موشکی یمن قادر است هر هدفی را که در هر یک از شهرهای کشورهای متجاوز از هر نقطه‌ای در یمن و نه از منطقه‌ای خاص، بزند».

این هشدار در حالی مخابره شده است که «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن، ماه گذشته میلادی، تاکید کرده بود: «ائتلاف متجاوز، همچنان بر تداوم محاصره ما و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از کشورمان و تجزیه آن اصرار می‌ورزد. ما باید به عنوان یک ضرورت واقعی با آن مقابله کنیم».

بیش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

 ائتلاف سعودی همچنان تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده، از‌این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیشتر اعلام کرده بود که توقف تجاوز، لغو کامل محاصره یمن، پرداخت حقوق همه کارمندان، خروج نیروهای خارجی، پرداخت غرامت و بازسازی یمن مهم‌ترین مطالبات این کشور برای تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی است.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494138

مهمترین اخبار ایران و جهان: