نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:37

حمایت کشورها از تشکیل صندوق‌های بین‌المللی محیط زیستی

مشاوره رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار نمایندگان ۵۰ کشور بر موضوع بسیج منابع مالی کشورها برای حفاظت از محیط زیست تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد طهماسبی بیرگانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین روز از برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون طی سخنرانی‌هایی که نمایندگان کشورهای مختلف داشته‌اند، بر موضوع بسیج منابع مالی کشورها جهت حفاظت از محیط زیست تاکید شده است. همچنین بر ضرورت استفاده از تجربیات مشترک نیز سخنرانی‌های زیادی صورت گرفت.

وی افزود: همه حضار در این جلسه به این مسئله اذعان دارند که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار و ماسه مقابله کند و بنابراین همکاری‌های بین‌المللی قطعاً باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری هماهنگی و مدیریت پدیده گرد و غبار خاطرنشان کرد: در این دو روز بر حمایت صندوق‌های بین‌المللی و اقدام عمل مشترک تاکید شد. همچنین بهره‌مندی کشورها از سامانه‌های سیستم هشدار سریع و زود هنگام ضرورت دارد که البته برخی از کشورها در این زمینه بهره‌مند شده‌اند ولی برخی از کشورها هنوز نیازمند این مسئله هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493182

مهمترین اخبار ایران و جهان: