نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:29

جابجایی بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین با حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی

مشهد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی تا نهم شهریور ماه با حمل و نقل عمومی استان به مرزهای غربی کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت در رابطه با وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای غربی کشور، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۴۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران اربعین حسینی از مبدأ مشهد و شهرستان‌های استان به مقصد مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شدند.

وی با بیان این‌که از بیست و هفتم مرداد ماه تا نهم شهریور ماه، بیش از ۳۹ هزار زائر به مرزهای غربی کشور اعزام شدند، ادامه داد: از این میزان، ۵۹۰۰ نفر اتباع کشور افغانستان و پاکستان و مابقی، خادمان موکب‌ها، هیأت‌های مذهبی و سفرهای گروهی و انفرادی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به افزایش سهمیه اعزام زائران غیر ایرانی اربعین حسینی طی روزهای پیشِ رو، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی اعزام زائران اربعین حسینی با سفرهای تابستانی، کمبود اتوبوس در تمام کشور موضوع عجیب و جدیدی نیست.

وی افزود: در مشهد مقدس نیز با توجه به بازگشت زائران امام رضا (ع) و اتباع کشورهای همسایه و بیشترین بُعد مسافت تا مرزهای غربی و همچنین اقدامات و هماهنگی‌های گسترده جهت اعزام‌های گروهی و موکب‌ها، تاکنون ازدحام مسافر در این شهر وجود نداشته و در برخی مقاطع، حداکثر به اندازه سه الی چهار اتوبوس، مسافر در انتظار تأمین ناوگان بوده است.

شهامت، توصیف موضوع به قحطی و کمبود شدید را مغایر با واقعیت دانست و گفت: در این ایام به بیش از ۴۵۰ هزار نفر در مسیرهای خارج و داخل استان خدمت‌رسانی شده و تخصیص تمام ناوگان به سفرهای اربعین حسینی فاقد اعتبار است.

وی ابراز کرد: با وجود فرسودگی در ناوگان و عدم ازدحام نسبت به سال قبل، استمرار سرویس‌دهی به مسافران حاصل همکاری مؤثر همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است و راه‌اندازی لیست انتظار برای برخی مقاصد که در ساعاتی با کمبود مواجه هستند، در راستای مدیریت فضای پایانه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480138

مهمترین اخبار ایران و جهان: