نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 11:23

اجتماع جاماندگان اربعین تجلی ارادت مردم به آرمان‌های عاشورا بود

شازند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: اجتماع جاماندگان اربعین تجلی ارادت مردم به آرمان‌های عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری صبح جمعه در جمع مردم شازند اظهار کرد: شور و شعف و اشتیاقی که مردم عزیز ایران و ملت‌های آزاده جهان در همایش بزرگ جهان تشیع در اربعین خلق می‌کنند حماسه بسیار بزرگی است که مردم ولایتمدار استان مرکزی نیز با اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین، در همین مسیر طی طریق کردند تا ارادت خود به ابا عبدالله الحسین (ع) را نشان دهند.

وی افزود: شور و اشتیاقی که در چهره جاماندگان اربعین حسینی می‌بینیم، حزن نهفته‌ای است به واسطه ارادتی که به آل الله (ع) دارند و آمده‌اند تا ثابت کنند اگر روزی در عاشورا نبودند امروز به عنوان سرباز در خدمت ولایت و آرمان‌های عاشورا خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: ملت ما ملت امام حسین (ع) است و این ملت شهادت می‌پذیرد اما هرگز تسلیم نخواهد شد.

وی تأکید کرد: تسلیم نشدن در برابر دشمنان و زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفتن و ایثار و ازخودگذشتگی که اوج آن در حماسه حسینی رقم خورد از درس‌های مهم عاشورا است.

نظری افزود: توجه به امر به معروف و نهی از منکر، دستگیری نیازمندان، انس با قرآن، توجه به نماز دعا و توسل به اهل بیت (ع)، بصیرت و حق گویی و توجه به حقوق مردم از دیگر پیام‌های قیام حسینی است و با توجه به شرایط امروز حرکت و تلاش برای رفع مشکلات مردم یکی از ضرورت‌های مهم است.

وی خاطر نشان کرد: تقویت و ترویج فرهنگ‌های اسلامی در جامعه موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد و لذا همه توان را باید برای این مسئله پای کار بیاوریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489638

مهمترین اخبار ایران و جهان: