نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:04

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «آیات آسمانی» در مشگین‌شهر

آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی «آیات آسمانی» با همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت باغ رضوان و معاونت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل در محوطه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه خوشنویسی «آیات آسمانی» در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح شد و این نمایشگاه به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه مجموعه آثار هنری از اساتید برتر خوشنویسی استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر در جهت پاسخ به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در چند مدت پیش در کشور سوئد، به نمایش گذاشته شده است.

 

هتک حرمت قرآن کریم اقدامی غیرقابل قبول است

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در آیین گشایش این نمایشگاه، این اقدام را حائز اهمیت دانسته و اظهار کرد: این آثار هم اجر معنوی داشته وهم در دفاع از حرمت قرآن کریم لازم و ضروری هست.

وی افزود: هتک حرمت قرآن کریم توسط عده‌ای خود فروخته غیر قابل قبول بوده و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با آثاری فاخر از هنرمندان و خوشنویسان و نمایش آیات آسمانی قرآن یک اقدام فرهنگی موثر در برابر این هتاکان است.

 

نمایش آثار ۱۲ خوشنویس برتر استان اردبیل در نمایشگاه «آیات آسمانی»

سعید نوریان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: این نمایشگاه با ۱۵ اثر توسط ۱۲ نفر از خوشنویسان برتر استان اردبیل که برخی از این خوشنویسان در سطح بین المللی مطرح هستند برپا شده است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه یک اقدام فرهنگی در دفاع از حرمت قرآن کریم و محکومیت برخی شیطان صفتان که قصد جسارت به کتاب آسمانی مسلمانان جهان را داشته‌اند بوده و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی امری خدا پسندانه است.

گفتنی است، از امروز به مدت سه روز این نمایشگاه در محوطه تاریخی بقعه شیخ حیدر شهرستان مشگین شهر در معرض دید اهالی وعلاقمندان به حوزه هنری خوشنویسی دایر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495238

مهمترین اخبار ایران و جهان: